معاون دارو و غذا دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: ابتلای بالای افراد و طولانی شدن دوره درمان در موج چهارم کرونا باعث شد رمیدسیویر، فاویپیراویر و تولیسوزوماب بیشترین میزان مصرف را در بخش کرونا بیمارستان پیمانیه جهرم داشته باشد.
کد خبر: ۹۶۹۴۴۵
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰ 08 June 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: دکتر ابوالفضل نیکوسیر در ستاد شهرستانی مقابله با کرونا افزود:ماهانه حدود ۲ هزار آمپول رمیدسیویر و حدود ۳ هزار قرص فاویپیراویر و حدود ۱۰۰ آمپول تولیسوزوماب در بخش کرونای بیمارستان پیمانیه جهرم مصرف می‌شود.

به گفته وی در موج چهارم بیماری کرونا در جهرم، افراد زیادی به این بیماری مبتلا شدند که باعث شد مصرف آمپول‌های رمیدسیویر و تولیسوزوماب و قرص فاویپیراویر دو برابر مصرف ماهانه آنها شود. وی عنوان کرد: داروهای ذکر شده از مهم ترین داروها برای درمان بیماران مبتلا به کرونا است که در بخش های عمومی و آی سی یو بیمارستان بستری می‌شوند.

معاون دارو و غذا دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به مصرف آمپول تولیسوزوماب گفت: مصرف این آمپول که قیمت هر عدد آن نزدیک به ۴ میلیون تومان است برای مبتلایانی استفاده می‌شود که درگیری ریوی در آنها بالا است و دربخش آی سی یو بستری هستند.

وی بیان کرد: در حال حاضر تمام داروها موجود و دانشگاه مشکلی در تهیه آنها ندارد.

معاون دارو و غذا دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: از دیگر دلایل مصرف بالای داروی های کرونا در جهرم در موج چهارم این بود که، قبلا این داروها وارداتی بودند و دسترسی به آن زیاد نبود، اما از موج سوم کرونا به بعد ماده اولیه این داروها به کشور وارد و توسط شرکت‌های داروسازی داخلی تولید شد. همچنان تولید داخلی این داروها در کشور ادامه دارد و دسترسی به آن راحت‌تر شده است.

وی با اشاره به قیمت داروهای رمدسیویر و فاویپیراویر افزود: مبلغ هر آمپول رمیدسیویر حدود ۷۰۰ الی ۸۰۰ هزار تومان و هر عدد قرص فاویپیراویر ۱۷ هزار تومان است

وی عنوان کرد: با توجه به هزینه بالای این داروها، از ابتدای شیوع کرونا تا اکنون دانشگاه تمام تلاش خود را کرده است که با حداقل هزینه و تعرفه دولتی این داروها را در اختیار بیماران قرار دهد تا بیماران سهم کمی در پرداخت هزینه آنها داشته باشند.

وی با اشاره به میزان مصرف الکل در بیمارستان‌های جهرم گفت: ماهانه حدود ۲۹ الی ۳۰ هزار لیتر الکل در بیمارستان‌ها مصرف می‌شود و با توجه به تولید الکل در شهرستان مشکلی در تهیه آن وجود ندارد.

به گفته وی در حال حاضر تقاضای الکل در داروخانه‌های شهرستان در مقایسه با ابتدای شیوع بیماری کرونا کم شده است اما مصرف ماسک همچنان بالا و تقاضای بالایی دارد.

وی بیان کرد: در حال حاضر در شهرستان جهرم دو کارگاه صنعتی تولید ماسک سه لایه مشغول به فعالیت است و به طور متوسط روزانه ۲۵ تا ۳۰ هزار ماسک تولید می‌کند.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار