فرماندار بدره با بیان اینکه جاده های این شهرستان نیازمند استاندارد سازی هستند و تنها یک کیلومتر جاده در این شهرستان نیازمند آسفالت است، گفت: مسیر قاضی خان - بدره تا یک ماه آینده به بهره برداری می رسد.
کد خبر: ۹۶۹۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵ 08 June 2021

به گزارش تابناک ایلام، فرماندار شهرستان بدره در حاشیه دیدار صمیمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با مردم این شهرستان، اظهار کرد: بدره از پتانسیل های مناسبی برای توسعه  در بخش های مختلف برخوردار است. 

یونس آزادی با بیان اینکه جاده های این شهرستان نیازمند استاندارد سازی هستند و تنها یک کیلومتر جاده در این شهرستان نیازمند آسفالت است، ابراز کرد: مسیر قاضی خان - بدره تا یک ماه آینده به بهره برداری می رسد. 

 وی با اشاره به اینکه ردیف ملی برای بهسازی و ایمن سازی جاده ایلام به بدره تامین شده است که در آینده نزدیک عملیاتی خواهد شد، تصریح کرد: توسعه آبزیان در سد دریاچه سد سمیره با ظرفیت 2500تن در سال در حال اجراست.  فرماندار شهرستان بدره با بیان اینکه 2 هزار هکتار جنگل کاری امسال در سطح جنگل های شهرستان انجام شده است، تصریح کرد: شهرستان بدره از ظرفیت های بالای درحوزه  گردشگری برخوردار بوده که فعالیت های خوبی برای توسعه گردشگری در این شهرستان در حال انجام است.

  آزادی گفت: پیگیری  های لازم برای ساخت بیمارستان با توجه نیاز این شهرستان صورت گرفته و زمین آن تامین شده است  که امیدواریم احداث بیمارستان در این شهرستان  عملیاتی شود.  وی با تاکید بر اینکه این شهرستان دارای ۱۲ هزار ۵۰۰ اراضی کشاورزی است، ابراز کرد:  از این میزان 12 هزار هکتار به صورت دیم بوده و تنها ۵۰۰ هکتار آبی است که با بهره برداری از سه ایستگاه پمپماژ در دست اقدام در سطح شهرستان، جمع اراضی آبی به 4 هزار و 500 هکتار افزایش خواهد یافت. 

فرماندار بدره یادآور شد: پروژه ایستگاه پمپاژ تلخاب دارای 75 درصد پیشرفت فیزیکی است و حدود ۶۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان را تحت پوشش قرار خواهد داد.  آزادی گفت: پروژه ایستگاه پمپاژ دشت ولی عصر(عج) و بیش از 25 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و  ۱۲۰۰ هکتار از اراضی دیم شهرستان با الگوی کشت گیاهان داروی و باغات مطالعه را تحت پوشش قرار می دهد.  

   وی خاطرنشان کرد: ایستگاه پمپماژ آب هند مینی  در حال طی مراحل کاری در وزارت نیرو در راستای تخصیص آب از رودخانه است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار