سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲ از اجرای طرح آرام سازی بصری و و حذف زوائد بصری خبرداد و گفت: این طرح در حال حاضر در خیابان زنجان در حال اجرا است.
کد خبر: ۹۶۹۶۰۴
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴ 08 June 2021

به گزارش تابناک تهران از اعلام روز سه شنبه شهرداری منطقه ۲، جعفر میرزایی، با اعلام این خبرگفت: با توجه به  اهمیت و تاثیر گذاری فضاهای شهری و ادراک بصری شهروندان، طرح حذف زوائد بصری و آرام سازی منظر شهری در اولویت برنامه های مدیریت شهری منطقه قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه ایجاد وحدت بصری در تابلوها نقش بسزایی در هماهنگی نما و زیبایی شهری دارد، گفت: بدین منظور  طرح بهسازی سیما و منظر شهری و رفع ناهنجاری های شهر در قالب ساماندهی تابلوهای صنوف با هماهنگی و مشارکت صاحبان اصناف اجرا می شود.

میرزایی گفت: درحال حاضر ساماندهی تابلوهای اصناف خیابان زنجان با مشارکت ناحیه ۶ در حال انجام است و تاکنون بیش از ۶۰ باب مغازه ساماندهی شده است و امید می رود با این طرح، سیمای منظر شهری خیابان زنجان از آشفتگی خارج شود.

به گفته وی یکسازی تابلوهای اصناف خیابان های ستارخان و شهرآرا  نیز در دستور کار قرار دارد.

معاون شهردار منطقه ۲ با اشاره به اینکه هر یک از واحدهای صنفی اجازه دارند پس از اخذ مجوز، تابلو شناسایی بر روی سر در محل کسب خود نصب کنند، افزود: طرح ساماندهی تابلوی مطابق با استاندارد و شیوه‌نامه اجرا می شود که در این شیوه نامه اندازه تابلو و همچنین محل نصب آن مشخص شده است.

بازسازی کامل ۶۵ نهر معابر محلات جنوب پایتخت

شهردار منطقه ۱۷ از بازسازی انهار ۶۵ معبر به طول ۱۶ هزار و ۲۲۸ متر در سال گذشته خبرداد.

داود لطفی در این باره گفت: یکی از مشکلات اساسی که سالیان سال  در این منطقه جنوبی پایتخت وجود داشت مشکل آبگرفتگی بود که خوشبختانه با همت همکارانم در معاونت فنی و عمران توانسته ایم با احداث و بازسازی انهار معابر این مشکل را برطرف کنیم.

وی افزود: تنها در ۱۵۰ روز پایانی سال ۱۳۹۹ شهرداری منطقه ۱۷ توانسته ۶ هزار متر طول انهار در ۲۰ معبر را بازسازی کند.

شهردار منطقه ۱۷ تصریح کرد: در سال گذشته احداث انهار تک جدولی از ابتدای سال ۹۹ تا نیمه ماه مهر ۷۸۹ متر طول به اجرا در آمده و  از نیمه مهر ماه ۹۹ تا پایان سال توانسته ایم ۳هزار و ۳۱۶ متر طول را به اجرا در آوریم، به عبارتی در سال ۹۹ بیش از چهار هزار متر احداث انهار تک جدولی اجرا شده است.

لطفی خاطرنشان کرد: احداث و مرمت کانیو کتابی انهار در نیمه نخست سال گذشته یک هزار و ۸۵۲ متر  به اجرا در آمد که در نیمه دوم سال گذشته ۵۶۰ متر و در مجموع ۲هزار و ۴۱۲ متر طول این عملیات بود، همچنین احداث و مرمت کانیو جانبی و نهر روسی در سال گذشته ۹ هزار و ۷۱۱ متر طول به اجرا در آمده است.

احداث ۵۰ متر مربع پیاده روسازی روزانه در منطقه ۱۷

شهردار منطقه ۱۷ از احداث و مرمت سه هزار متر مربع پیاده روسازی در دو ماه ابتدای سال جاری در معابر محدوده این منطقه جنوبی پایتخت خبر داد.

داود لطفی در این باره گفت: عملیات اجرای احداث و مرمت پیاده رو سازی توسط معاونت فنی و عمران شهرداری منطقه شکل گرفته است که در اجرای این طرح موزاییک کاری ویژه توان یابان نیز مورد احداث قرار گرفته است.

وی افزود: طی ۶۰ روز اخیر معاونت فنی و عمران شهرداری منطقه توانسته نزدیک به ۳ هزار مترمربع اقدام به احداث و مرمت پیاده رو معابر منطقه کند که به طور میانگین روزانه ۵۰ متر مربع پیاده روسازی و مرمت به مرحله اجرا در آمده است.

شهردار منطقه ۱۷ به شاخص ترین مسیرهای احداث و مرمت پیاده رو سازی در این منطقه اشاره کرد و گفت: خیابان زمزم حد فاصل کوچه ۱۳ تا بزرگراه آیت ا... سعیدی، خیابان زاهد حد فاصل خیابان بهبودی تا کوچه صمیمیت، کنار گذر پل قلعه مرغی، خیابان آقا نوری و کوچه بهبودی مورد احداث و مرمت پیاده رو قرار گرفته است.

لطفی خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۱۷ هزار و ۸۲ متر طول پیاده روسازی و ۷ هزار و ۳۷۶ متر طول پیاده راه و مسیر دو چرخه در ۳۳ معبر منطقه ۱۷ مورد اجرا قرار گرفته است.

افزایش ایمنی و آرام سازی ترافیکی در یکی از تقاطع های پرتردد منطقه ۱۹

معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه ۱۹ گفت: مشکلات ترافیکی تقاطع خیابان های میثاق شمالی و میلاد با نصب تجهیزات ترافیکی لازم رفع و تردد خودروها در این معبر ایمن تر شد.

علیرضا مرآتی با اشاره به مشکلات ترافیکی و خطرات احتمالی برخورد خودروها به دلیل تداخل مسیرهای خیابان های میثاق شمالی و میلاد افزود: در همین راستا با نصب ٣٠ گاردریل، نیوجرسی و مانع ارتجاعی و نیز تابلوهای هشداردهنده ضمن آرام سازی حرکت خودروها در این تقاطع، امنیت تردد آن ها نیز افزایش یافته است.

وی همچنین به ارتقاء ایمنی در بزرگراه های مواصلاتی این محدوده اشاره کرد و گفت: طی هفته اخیر ٧٥ گاردریل و ٩٠ پایه گاردریل در بزرگراه های شهید کاظمی، آزادگان، شهید تندگویان و شهید هاشمی نصب و ٤٨ گاردریل نیز ترمیم شد. علاوه بر این تردد در گذرهای اصلی نواحی یک و دو  با نصب ٢٠ تابلو خطرنما و ٣٠ مانع استوانه ای ایمن تر شد.

مرآتی در بخش دیگری از جابجایی پایانه اتوبوسرانی خیابان پیروز جنوبی خبر داد و اعلام کرد: این اقدام در پی درخواست هایی مکرر شهروندان اجرا و طی آن ایستگاه اتوبوس واقع در خیابان پیروز به بلوار شقایق در ابتدای خیابان شکری منتقل و بهره برداری شد.

امضای تفاهم‌نامه آموزشی شهربان با دانشگاه علمی-کاربردی شهرداری تهران

مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان از امضای تفاهم‌نامه همکاری بین این شرکت و دانشگاه علمی-کاربردی شهرداری تهران خبر داد.

سید امیر فتاحیان با اشاره به اهمیت استراتژیک آموزش تخصصی و کاربردی در ارگان‌ها و سازمان‌ها برای کارکنان، گفت: در راستای تخصصی سازی و کاربردی نمودنِ آموزش‌های ویژه‌یِ نیروهای شرکت شهربان و حریم‌بان و همچنین کارشناسان این شرکت در نواحی ۱۲۴ گانه پایتخت، در حوزه‌های شهرسازی، قوانین شهری، روانشناسی اجتماعی، مردم‌شناسی و … تفاهم‌نامه همکاری شرکت شهربان با دانشگاه علمی-کاربردی شهرداری تهران امضا شد.

وی اظهار داشت: بر اساس این تفاهم‌نامه، آموزش‌های مورد نیاز برای جامعه بیش از ۲ هزار نفری نیروهای اجرایی شهربان، حریم‌بان، معبربان و همچنین کارشناسان شرکت شهربان در نواحی ۱۲۴ گانه تهران، با سرفصل‌های شهرسازی، مدیریت رفتار، مهارت‌های کاری، کنترل خشم، مدیریت تنش، انضباط شهری، روانشناسی اجتماعی و … توسط دانشگاه علمی-کاربردی شهرداری تهران به صورت کاملاً تخصصی و آکادمیک انجام خواهد شد و پس از پایان دوره‌های آموزشی، مدارک معتبر و تخصصیِ علمی-آموزشی به نیروها ارائه می‌گردد.

فتاحیان با تاکید بر اینکه تخصصی‌سازی و آکادمیک‌سازی فرایند آموزش در مجموعه شهربان در حیات نزدیک به ۱۳ ساله‌ این شرکت، برای نخستین‌بار است که انجام می‌گیرد، خاطرنشان کرد: طبق تفاهم‌نامه مذکور، بستر آموزش مجازی و حضوری برای نیروهای اجرایی شهر، حریم و معبر و کارشناسان شهربان از طریق سامانه اختصاصی آموزشی فراهم شده که جزئیات ثبت نام و زمان‌بندی دوره‌های آموزشی به زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

روی خط پایتخت، طرح آرام سازی بصری خیابان زنجان اجرایی شد

نصب سازه‌های موقت تبلیغاتی در ۸۰ نقطه منطقه ۶

سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۶ تهران از تعبیه ۸۰ سازه ویژه نصب تبلیغات انتخاباتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شورای اسلامی شهر تهران در میادین و معابر پر تردد سطح این منطقه خبر داد.

فرزاد هنرور، با اعلام این خبر گفت: به منظور جلوگیری از آشفتگی سیما و حفظ منظر شهری در میادین اصلی و خیابان‌های مهم منطقه، ۸۰ سازه تبلیغاتی پرتابل در معابر منطقه توسط اداره زیباسازی شهرداری منطقه نصب شده و نامزدهای انتخابی بایستی در این سازه ها تبلیغات و بنرهای خود را نصب کنند.

وی با اشاره به مرکزی بودن منطقه ۶ و وجود اکثر ادارات و سازمان‌های دولتی و خصوصی در این منطقه، ادامه داد: روزانه بالغ بر دو میلیون نفر در سطح منطقه ۶ تردد دارند که آشفتگی سیمای شهر به صورت مستقیم در روند کاری و شهروندی آنها اختلال ایجاد می‌کند.

سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست  منطقه ۶ تهران با بیان اینکه تعداد این تابلوها در صورت نیاز افزایش خواهد یافت، اضافه کرد: ستادهای انتخابی می‌توانند در راستای ساماندهی و توزیع عادلانه فضاهای تبلیغاتی و پیشگیری از ایجاد آشفتگی بصری، پوستر و برچسب‌های خود را در سازه‌های تعیین‌شده اکران کنند.

هنرور از ستادهای انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی خواست ضمن رعایت قانون، از نصب پوستر، تراکت و پارچه نوشته در مکان‌هایی به جز مکان‌های تعریف شده، بپرهیزند و در حفظ و پاکیزگی سیما و منظر شهری سهیم باشند.

روی خط پایتخت، طرح آرام سازی بصری خیابان زنجان اجرایی شد

افتتاح غرفه‌های گلماند در منطقه ۸

غرفه گلماند با شعار «پسماند کمتر، زندگی سبزتر» در منطقه ۸، آغاز به کار کرد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۸ با اعلام این خبر گفت: ترویج فرهنگ مدیریت پسماند وتفکیک پسماند خشک و تر از اهداف اجرایی این طرح است و شهروندان می‌توانند با جمع آوری پسماندهای خشک خود در طول هفته و مراجعه به غرفه گلماند، گلدان‌های تزیینی و آپارتمانی به میزان پسماندهای خود دریافت کنند.

ناصررضاپور افزود: غرفه گلماند راه اندازی شده تا در ازای دریافت انواع پسماند خشک از جمله کاغذ، مقوا، کارتن پلاستیک، آهن‌آلات و... از شهروندان به آنها گلدان و گل اهدا شود، البته در فروشگاه گلماند منطقه ۸، انواع گیاهان به شهروندان عرضه می‌شود که هرکدام طریقه نگهداری متفاوتی دارد و به این دلیل کارت‌هایی حاوی مشخصات انواع گیاهان آپارتمانی وفصلی دراختیار شهروندان قرار می‌گیرد تا بتوانند ازگل‌هابه نحو مطلوب نگهداری کنند.

وی ادامه داد: این غرفه در خیابان مدنی روبروی باشگاه دیهیم راه اندازی شده و از نظر موقعیت به گونه ای جانمایی شده است تا شهروندان سایر محله‌ها نیز بتوانند به سهولت از خدمات این مرکز استفاده کنند، همچنین درحال حاضر ساعت‌کاری این فروشگاه از ۸ صبح تا ۵ بعد از ظهر است که پس از گذر از بحران  کرونا شهروندان می‌توانند از ۸ صبح تا ۸ شب به این محل مراجعه کنند و از خدمات متنوع آن بهره‌مند شوند.

ارائه آموزش های مهارتی در مرکز پرتو منطقه ۱۱در حال انجام است

شهردار منطقه ۱۱ تهران  به مناسبت  روز جهانی مبارزه با کارکودکان از شناسایی، ارائه آموزش های مهارتی و توانمند سازی بیش از ۱۵ دختر نوجوان که پیش از این به عنوان کودک کار فعالیت می کردند؛ خبر داد.

نصراله آبادیان گفت: به مناسبت فرا رسیدن ۱۲ ژوئن روز چهانی مبارزه با کار کودکان و هم زمانی آن با ولادت حضرت معصومه (س)، ویژه برنامه ای  با حضور دخترانی که در" مرکز کاهش آسیب اجتماعی  پرتو" توسط شهرداری منطقه۱۱ توانمند شده اند؛ برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه هدف از اجرای این مراسم تشویق و حمایت از توانمند سازی کودکان و نوجوان در مرکز پرتو منطقه۱۱ تهران است افزود: بیش از ۱۵ نفر از دخترانی که پیش تر با عنوان کودک کار و خیابان فعالیت داشتند و در معرض آسیب های اجتماعی بودند، پس از شناسایی در مرکز پرتو مشغول به فعالیت شده و  با آموزش و گذراندن دوران های تخصصی، توانمند سازی شدند و این تعداد که بالای ۱۵ سال سن دارند در این مرکز به عنوان کارشناس اپراتور پاسخگویی مشغول به کار هستند.

آبادیان ادامه داد: برای تشویق و حمایت از دختران بالای ۱۵ سال در معرض آسیب که در مرکز پرتو با حمایت شهرداری توانمند و شاغل شدند، به مناسبت ولادت حضرت معصومه (س) و هم زمانی آن با روز جهانی مبارزه با کار کودکان، مراسمی با حضور کودکان کار و مدیران شهری برگزار خواهد شد.

به گفته شهردار منطقه ۱۱ این مراسم روز ۲۲ خرداد از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲با سخنرانی روان شناسان حوزه کودک و اهدای جوایز و برنامه های نشاط انگیز در مرکز پرتو این منطقه برگزار خواهد شد.

روی خط پایتخت، طرح آرام سازی بصری خیابان زنجان اجرایی شد

توزیع بیش از  ۲۵۰۰ تن آسفالت برای بهسازی معابر منطقه ۱۵

شهردار منطقه ۱۵ گفت: از ابتدای سال تاکنون دو هزار و ۵۳۹ تن آسفالت به منظور بهسازی و نوسازی معابر در نواحی هفتگانه منطقه پخش شده است.

وحیدرضا انارکی محمدی با اشاره به اینکه لکه گیری آسفالت در نواحی هفتگانه منطقه با هدف دست یابی به استانداردهای قابل قبول معابر با جدیت در حال انجام است، افزود: در این راستا حدود ۵۰۰ تن آسفالت در  فروردین، بیش از هزار تن آسفالت در اردیبهشت و بیش از هزار تن از ابتدای خرداد تاکنون در این منطقه توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه نگهداشت معابر شهر از نظر ایجاد سهولت در تردد عابرین و وسایل نقلیه از اولویتهای حوزه فنی و عمران منطقه است، افزود: به موجب تسهیل در تردد وسایل نقلیه و افزایش مقاومت لایه های زیرسازی معابر در مقابل نفوذ باران و آبهای سطحی روان و هم چنین بهبود منظر شهری این منطقه اقدام به لکه گیری و روکش آسفالت در نواحی هفت گانه کرده که در این راستا در ناحیه یک کوچه واسعی در خیابان  ناصری و کوچه توکلی در خیابان حصاری، در ناحیه دو به ویژه در پاتوق محله هاشم آباد، خیابان کاشی، خیابان  میرزاده و معابر شهرکهای بروجردی و جمهوری در ناحیه سه بهسازی شد.

شهردار منطقه ۱۵ اضافه کرد: عملیات روکش آسفالت خروجی بزرگراه شهید نجفی رستگار به خیابان سلیمی و باند کندرو بزرگراه شهید نجفی رستگار در ناحیه چهار، کوچه های ۳۸ تا ۴۱ و ۳۱ تا ۳۳ افسریه در ناحیه پنج، کوچه موسوی شرقی و کوچه تاج میری در ناحیه شش و خیابان الوند، خیابان شاهو و جلیلیان خاور شهر در ناحیه هشت از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون انجام شد.

محمدی با اشاره به اینکه در مجموع ۲ هزار و ۵۳۹ تن آسفالت بصورت لکه گیری و روکش دستی در سطح محدوده معابر منطقه با اولویت نظر شورایاران، گزارشات مردم در سامانه های ۱۳۷ و ۱۸۸۸ و کارشناسی نواحی انجام شده، یادآور شد: رفع ناهمواریهای آسفالت در معابر تاثیر شایانی در عدم بروز حوادث و سوانح غیر مترقبه رانندگی خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار