استاندار تهران:
استاندار تهران گفت: تبلیغات شوراهای شهر و روستا و میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی از فردا /پنجشنبه/ آغاز می‌شود.
کد خبر: ۹۶۹۷۸۱
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳ 09 June 2021

انوشیروان محسنی بندپی، امروز در دومین نشست معاونان هماهنگی امور عمرانی استانداری های کشور با اشاره به محوریت این جلسه در مورد تایید صلاحیت داوطلبان شوراهای شهر افزود: از امروز لیست داوطلبانی که صلاحیت آنها در هیات اجرایی و نظارت تأیید شده توسط فرمانداران ابلاغ می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در شعبات اخذ رای نیز دستورالعمل های بهداشتی مشخص شده و ساعت رای گیری نیز ۳ ساعت افزایش پیدا کرده که انتخابات به جای ساعت هشت از هفت صبح آغاز و تا ۲ بامداد ادامه دارد.

وی ادامه داد: ضمن اینکه ۱۰ درصد به صندوق های اخذ رای اضافه شده و با توجه به مصوبه ستاد کرونا شرایط بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در روز رای گیری هم رعایت می‌شود تا مشارکت حداکثری را شاهد باشیم.

محسنی بندپی ادامه داد: انتخابات مهم ریاست جمهوری، شوراهای شهر و روستا، میاندوره ای خبرگان و میاندوره ای مجلس در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس را داریم که وظیفه مهمی به عهده معاون عمرانی استان است تا پس از انتخابات شورای شهر، انتخاب شهرداران انجام شود.

وی یادآوری کرد: چراکه با انتخابات شوراهای شهر، شهرداران قبلی مستعفی تلقی می‌شوند و اعضای شوراها باید شهرداران را گزینش و به حوزه امور شهری معاونت عمرانی ارجاع دهند.

وی اضافه کرد: با توجه به وظایف خاصی که شهرداران بر عهده دارند، صلاحیت آنها به لحاظ مولفه هایی همچون علمی و تخصصی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

استاندار تهران در خصوص معاونت عمرانی گفت: وظایف متعددی در حوزه معاونت امور عمرانی استانداری ها از جمله در زمینه برنامه ریزی، اجرای طرح‌های عمرانی، نظارت عالیه، مسائل شهری و روستایی، حاشیه‌نشینی پسماند، آلودگی هوا، حمل و نقل و ترافیک تعریف شده که این نشست در راستای این است که مسائل و چالش ها در مسیر ارتقاء بخشیدن به خدمات احصاء و جمع‌بندی در قالب پیشنهادات برای اصلاح امور ارائه شود.

محسنی بندپی با بیان اینکه قوه و محور توسعه هر استانی در حوزه معاونت عمرانی تعریف می‌شود، گفت: باید تا آخرین لحظه که در دولت تصدی داریم کارها برای توسعه، عمران و آبادی با دقت و کیفیت به پیش رود.

استاندار تهران در مورد رعایت پروتکل های بهداشتی بیان کرد: در زمان تبلیغات تمام مصوبات ستاد ملی کرونا نظارت و پایش و جاهایی که لازم باشد تذکر داده می شود.

وی اضافه کرد: تاکنون مردم در زمینه رعایت پروتکل های بهداشتی همراهی داشتند و از پیک چهارم عبور کردیم و به حالت پایدار می‌رسیم.

محسنی بندپی همچنبن در مورد کودکان کار و خیابانی نیز گفت: سازمان بهزیستی طبق برنامه ششم نسبت به پذیرش و آموزش کودکان کار و خیابانی اقدام می‌کند تا کودکان این دوران را بر اساس آنچه که در ذاتشان است طی کنند.

وی با بیان اینکه فضا و مکان هایی برای آنها در نظر گرفته شده است، تاکید کرد: باید با مشارکت همه دستگاه‌ها به کمک انجمن های حامی کودکان کار رفت تا دوران کودکی آن‌ها به درستی سپری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار