نایب رئیس و دبیر کمیسیون توسعه آموزش عمومی قرآن کشور گفت: بهترین سن تربیت‌پذیری برای آموزش قرآن دوره ابتدایی و مهدکودک است.
کد خبر: ۹۶۹۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴ 09 June 2021

به گزارش «تابناک البرز» مهدی نوید ادهم در مراسم افتتاحیه طرح ملی ارتقا صلاحیت‌های حرفه‌ای آموزش قرآن ویژه آموزگاران استان البرز به عنوان پایلوت کشوری که در کانون فرهنگی امام علی (ع) اداره‌کل آموزش و پرورش البرز برگزار شد، اظهار کرد: اگر می‌خواهیم به صورت ریشه‌ای، عمیق و پایدار مشکل انس با قرآن و تربیت قرآنی نسل را حل کنیم، باید توسعه آموزش قرآن را از مدارس آغاز کنیم.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش می‌تواند پیشگام گسترش فرهنگ دینی و قرآنی باشد، خاطرنشان کرد: بر این اساس طرح ملی ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای آموزگاران در دستور کار قرار گرفته است.

نوید ادهم ادامه داد: اگر این طرح به کمک معلمان و راهبران به نحو مطلوبی درک و اجرا شود، می‌تواند گام مؤثر و بلندی در راستای گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه باشد و به پایداری معارف قرآنی در کشور و جامعه کمک می‌کند.

وی به ویژگی‌های این پروژه ملی اشاره کرد و گفت: این طرح از دوره ابتدایی آغاز می‌شود، چون بهترین سن تربیت‌پذیری دوره ابتدایی، پیش از دبستان و مهدکودک است.

نایب رئیس و دبیر کمیسیون توسعه آموزش عمومی قرآن کشور اظهار کرد: بر این اساس زیبنده دانش‌آموزان ما نیست که هنگام ورود به دانشگاه مهارت روخوانی قرآن را نداشته باشند، چراکه یادگیری درک معارف قرآنی در این دوره مد نظر است.

وی با بیان اینکه میدان‌دار و مجری اصلی این طرح معلمان پایه ابتدایی هستند، تصریح کرد: این روش آموزش مبتنی بر زبان‌آموزی است و اساس طرح با مشارکت بخش‌های مختلف اجرا می‌شود.

این مسئول متذکر شد: به دلیل ظرفیت‌های استان این طرح به صورت پایلوت در البرز اجرا شد و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک شاهد بسط پروژه در سراسر کشور باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار