تابناک-استاندار هرمزگان از توزیع یک هزار و 114میلیارد تومان از مجموع اعتبار دوهزار و 388میلیارد تومانی تملک دارایی استان خبر داد و گفت: شهرستان های بندرعباس، میناب، بندرلنگه و بشاگرد بیشترین سهم اعتباری را به خود اختصاص دادند.
کد خبر: ۹۷۰۰۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷ 10 June 2021

به گزارش تابناک از  هرمزگان، دکتر فریدون همتی در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان با بیان اینکه در نشست امروز 14طرح مصوب کارگروه زیر بنایی و توسعه در این شورا به تصویب رسید، از توزیع اعتبارات هزینه ای استان خبر داد و اظهار داشت: 600میلیارد تومان اعتبار بین 24 دستگاه اجرایی مشمول نظام بودجه استانی توزیع شد.

وی افزود: اعتبارات توزیع شده شامل 25درصد افزایش در حقوق، 22درصد افزایش اعتبار همسان سازی حقوق کارکنان قراردادی و افزایش 40درصدی حقوق کارگران طرف قرارداد با دستگاه های اجرایی بود.

همتی اضافه کرد: علاوه بر آن، سایر اعتبارات دستگاه های اجرایی با 15درصد افزایش نسبت به سال گذشته مصوب شد.

استاندار هرمزگان، مجموع اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان در سال جاری را دوهزار و 388میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: یک هزار و 114میلیارد تومان از این اعتبار به تفکیک فصول و شهرستان از محل منابع موضوع سه درصد درآمد نفت، 27صدم از 9درصد مالیات بر ارزش افزوده و توازن استان توزیع شد.

دکتر همتی ادامه داد: فصل حمل و نقل با 280میلیارد تومان، آب و فاضلاب با 170میلیارد تومان و ورزش با 110میلیارد تومان، به ترتیب بیشترین اعتبار را از میان فصول اعتباری به خود اختصاص دادند.

وی بیان کرد: شهرستان های بندرعباس، میناب و بندرلنگه به ترتیب در رتبه اول تا سوم و شهرستان بشاگرد به دلیل وسعت طرح های محرومیت زدایی در رده چهارم توزیع اعتبارات قرار دارند.

استاندار هرمزگان، با تأکید بر تسریع در تبادل موافقت نامه دستگاه های اجرایی با شورای برنامه ریزی و توسعه استان، عنوان کرد: دستگاه های اجرایی با توجه به ابلاغ اعتبار و روشن شدن میزان اعتبار پروژه‌ها، نسبت به تبادل موافقت نامه با سازمان مدیریت اقدام و از هم اکنون باید فرایند انتخاب پیمانکار را شروع کنند که به محص تخصیص منابع به دستگاه ها، عملیات اجرایی پروژه ها آغاز شود.

دکتر همتی، تکمیل پروژه های نیمه تمام فعال با پیشرفت فیزیکی بالای 80درصد را اولویت بودجه ریزی و تخصیص منابع در سال جاری اعلام و تصریح کرد: در صورت وجود منابع مازاد، پس از تکمیل این پروژه ها، پروژه هایی که درصد پیشرفت بیشتری دارند در اولویت قرار می گیرند که بتوانیم بیشترین بهره وری را برای خدمات رسانی به مردم در شهرها و روستاها داشته باشیم.

انتهای پیام/9063

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار