رییس مجمع نمایندگان کرمان در مجلس:
رییس مجمع نمایندگان مردم استان کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: در صورتی که اختیارات معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت به این استان واگذار شود، جهشی بزرگ در این حوزه شاهد خواهیم داشت.
کد خبر: ۹۷۰۳۰۷
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۳ 11 June 2021

شهباز حسن پور روز جمعه در نشست شورای معادن این استان با حضور وزیر صمت و استاندار کرمان افزود: این اقدام در صورت اجرا، موجب فعال سازی معادن جنوب استان و توسعه یافتگی می‌شود.

وی اظهار داشت: مسئولیت اجتماعی در تمام دنیا یکی از وظایف شرکت های مادر تخصصی است و برخی از شرکت ها به تعهدات خود عمل نکرده اند و نیاز به دستورات وزارت صمت داریم.

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان با اشاره به حضور حداکثری پای صندوق های رای گفت: با اقدامات انجام شده و همچنین تاسی از سپهبد شهید خاج قاسم سلیمانی این استان شاهد حضور چشمگیر در انتخابات ۱۴۰۰ خواهد بود.

وی با اشاره به حضور چهار برادر وزیر صمت در جنگ تحمیلی عنوان کرد: وزیر صنعت، معدن و تجارت قول سفر به شهرستان‌های بافت، رابر، ارزوییه، زرند و بم را به صورت قطعی در این دولت بدهند.

حسن‌پور تصریح کرد: بافت، رابر و ارزوییه استان کرمان با وجود اینکه زادگاه سردار دلها است، از سیستان و بلوچستان وضعیت اقتصادی بدتری دارند که باید به آن مناطق نیز توجه شود.

وی با اشاره به رتبه نامطلوب استان کرمان در بومی سازی قطعات و تجهیزات شرکت های خصوصی تاکید کرد: مقرر شد که در مشاغل خرد و خانگی با محوریت اتاق بازرگانی کرمان و بانک رسالت تا پایان امسال ۱۲ هزار فرصت شغلی ایجاد شود که باید ۱۰ هزار فقیر شهرستان سیرجان و بقیه استان را پوشش دهیم.

نماینده سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: بانک رسالت ۷۳۵ هزار فقره تسهیلات پرداخت کرده که ۲۵ درصد آن مربوط به استان کرمان بوده که ظرفیتی ارزشمند است.

وی افزود: استان کرمان مشکل زمین ندارد اما اعتبار خرید آن دغدغه سرمایه گذار شده و تجهیز کارگاه در شهرک صنعتی به علت تامین زمین نافرجام مانده و این در حالی است که احداث این کارگاه‌ها فعالیت بومی سازی دارند.

حسن‌پور بیان داشت: دغدغه اصلی بازرگانان استان کرمان کارت بازرگانی است و کارخانه روغن فریکو ماه‌ها است که نمی‌تواند مواد اولیه خود را واردات کند که این مشکل باید رفع شود.

علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این خصوص گفت: اختیارات این وزارت به صورت گام به گام تا حد امکان به استان‌ها واگذار شده و این فرایند واگذاری همچنان ادامه دارد.

وزارت صمت خلا برنامه ششم توسعه را به وضعیت استاندارد رساند

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: وزیر صمت به کمک برنامه ششم توسعه شتافت و با دستور وی خلا این برنامه را به وضعیت استاندارد رساند اما این دستورات نیاز به پیگیری و نظارت دارد.

حجت الاسلام حسین جلالی ادامه داد: تقاضا داریم کمیته نظارت بر اجرای دستورات در وزارت صنعت، معدن و تجارت شکل گیرد که طرح‌ها و مصوبات وزیر صمت به ثمر بنشیند.

وی اضافه کرد: نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی جنوب شرق، نیاز کشور است اما محقق نشده و حقوق معادن برای کمربندی رفسنجان، جاده زرند - رفسنجان به کلافی سردرگم تبدیل شده است.

وی ادامه داد: پیشنهاد می شود دستورات تابع شورای برنامه ریزی استان کرمان باشد و استاندار نظارت بر آن داشته باشد که مصوبات اجرایی شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت به منظور سفری ۲ روزه شامگاه چهارشنبه با هدف چند افتتاح، بازدید از طرح‌ها و شرکت در نشست اقتصاد مقاومتی، شورای معادن و دیدار با فعالان اقتصادی استان کرمان از مرزهای هرمزگان وارد کرمان شد و عصر امروز (جمعه) کرمان را به مقصد تهران ترک کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار