برخی از طرفداران نامزدهای انتخابات شهر و روستا در جنوب‌شرق تهران برای نصب بنر و پوسترهای تبلیغاتی مورد نظرشان، به ماشین‌آلات راهسازی متوسل شدند و با «لودر»، به نقاطی از شهر که از نصب پوستر در امان مانده بودند، دسترسی پیدا کردند.
کد خبر: ۹۷۰۴۷۲
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸ 12 June 2021

امکانات فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در همین سه سال گذشته پیشرفتی قابل توجه داشته و از سوی دیگر شیوع ویروس کرونا موجب افزایش تبلیغات انتخاباتی در بستر مجازی شد؛ به طوری که می توان گفت که انتخابات ۱۴۰۰ تحت تاثیر فضای مجازیست. اما این فقط یک پای ماجراست و در شهرها و مناطق جنوب شرق تهران، نصب پوستر، بنر و امثالهم هنوز هم که هنوزه رواج دارد و در این بین، بسیاری از این افراد با پا گذاشتن روی قانون و نصب بنرهای بزرگ، چسباندن پوستر در اماکن مختلف، دیوارها، امکانات عمومی و در و دیوار، چهره زشتی از این شور و نشاط به نمایش گذاشتند.

بر اساس تبصره ۵ قانون انتخابات، استفاده از هر گونه آثار تبلیغاتی نامزدها و طرفداران آنان اعم از کاغذی، پارچه‌ای، مقوایی، فلزی و یا هر جنس دیگر با ابعاد بیشتر از ۷۰ در ۱۰۰ سانتی متر ممنوع است.

حالا اما با پوشیده شدن تقریبا تمامی دیوارها و فضاهای شهری ورامین و قرچک از پوستر نامزدهای انتخابات، از شب گذشته پای ادوات و ماشین آلات راهسازی به حوزه تبلیغات باز شد و طرفداران نامزدها با استفاده از ده‌ها لودر، با حضور در خیابان‌های شهر، تلاش دارند تا اقلام تبلیغاتی را در ارتفاعات دست نخورده شهر نصب کنند.

برخی دیگر نیز با کرایه خودروهای حمل مرغ که ارتفاع زیادی دارد و یا با اجاره بالابر تلاش می کنند تا پوسترهای نامزدهای مورد نظر خود را روی تیرهای چراغ برق و ارتفاعات نصب کنند.

شب هنگام، صدای عبور و مرور خودروهای راهسازی این تصور را در افراد ایجاد می‌کند که شهرداری در حال انجام فعالیت‌های عمرانی است غافل از این که نامزدهای انتخابات شورا با رفتار غیرقانونی خود، در حال مخدوش کردن چهره شهر به لحاظ بصری هستند.

این روزها هیچ درختی در ورامین و قرچک از گزند نصب پوستر نامزدهای انتخابات شورا در امان نیست و بر روی هر درخت، صدها پوستر تبلیغاتی از تصاویر نامزدها نصب شده است؛ شرایط نابسامان تبلیغات در ورامین و قرچک در حالی برای همه افراد آزاردهنده شده که ۶۰ جایگاه ایجاد شده از سوی ستاد انتخابات برای نصب پوسترهای تبلیغاتی، مورد استقبال نامزدها قرار نگرفته است.

نباید به بهانه تبلیغات قانون زیرپا گذاشته شود
رئیس پلیس راهور شهرستان ورامین با اشاره به استفاده نابجا از خودروهای راهسازی برای چسباندن پوستر و بنر در سطح خیابان های شهر گفت: در صورت ورود خودروهای راهسازی به داخل شهر، خودروی متخلف توقیف می‌شود.

به گفته سرهنگ «داود عبدالملکی»، از شب گذشته(جمعه) نیروهای پلیس راهور به صاحبان این دست از خودروها که به منظور کمک به امر تبلیغات وارد شهر شده‌اند، تذکرات لازم را داده اند و از امروز، در صورت مشاهده، خودروی متخلف تا پایان انتخابات توقیف می‌شود.

او تصریح کرد: نباید به بهانه تبلیغات، قانون زیرپا گذشته شده و سلامتی مردم به خطر افتد.

پرونده متخلفان به دستگاه قضایی ارجاع داده می‌شود
معاون سیاسی انتظامی فرمانداری قرچک نیز در این ارتباط گفت: برای افرادی که با بی‌قانونی به امکانات شهرستان آسیب وارد کردند، پرونده تخلف تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع شده است.

«حمیدرضا خدایی راد» اظهار داشت: با آغاز زمان تبلیغات انتخابات شوراها، متأسفانه برخی نامزدها آثار تبلیغاتی متعددی بر روی تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی، ساختمان ادارات، مدارس، پل تاریخی ثبت ملی شده ۱۵ خرداد و سایر تأسیسات و امکانات مدیریت شهری نصب کرده‌اند که برای آنها پرونده قضایی تشکیل شده و با آنان برخورد می‌شود.

او افزود: نامزدهای متخلف نیز به فرمانداری احضار شده‌اند و باید پاسخگوی اینگونه اقدامات خود باشند.

آثار تاریخی ورامین از گزند تبلیغات در امان نماد
رئیس دفتر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ورامین نیز به خبرنگار ایرنا گفت: طرفداران نامزدها، با بی توجهی به آثار تاریخی، بر روی مسجد جامع و برج آرامگاهی علاءالدوله پوستر تبلیغاتی چسبانده‌اند.

«ژیلا خدادادی» افزود: بر اساس ماده ۵۸۸ قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۷۵ تخریب عمدی آثار و بناهای دارای ارزش تاریخی و فرهنگی جرم محسوب می‌شود.

او یادآور شد: ۲ اثر تاریخی مسجد جامع و برج آرامگاهی علاءالدوله در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده‌اند و پرونده تخلف این نامزدها، به کمیته حقوقی ستاد انتخابات ورامین ارجاع داده شده است.

به گزارش ایرنا، بنابر آنچه گفته شد سوال اینجاست که آیا واقعا نامزدهای شوراهای شهر در جنوب شرق تهران که از تیر چراغ برق و ارتفاعات شهر برای تبلیغات استفاده و چهره شهر را به لحاظ بصری مخدوش کرده اند و با اجاره لودر و وسایل نقلیه راهسازی آرامش را از مردم گرفته اند؛ می توانند پس از ورود به شورا مشکلات شهر را حل کنند؟

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار