نایب رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه اعلام کرد: همزمان با فرارسیدن ایام سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س)، روز دختر و سالروز میلاد با سعادت حضرت علی بن‌موسی‌الرضا(ع) و دهه کرامت برنامه‌های مختلفی در ایستگاه‌های منتخب مترو اجرا می‌شود.
کد خبر: ۹۷۰۴۸۸
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۲ 12 June 2021

به گزارش تابناک تهران و به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه علی عبداله پور افزود: به مناسبت این ایام فرخنده و با هدف ترویج فرهنگ رضوی و ارتقای بیشتر سطح آگاهی مسافران از سیره زندگی ائمه معصوم (ع) برنامه‌های متنوعی در ایستگاه‌های منتخب مترو تهران برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۲۲ خردادماه به مناسبت سالروز میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه (س) و همزمان با روز دختر به دختران در دو ایستگاه شهید مدنی و شهدای هفتم تیر شاخه گل اهدا می‌شود گفت: این کار با همکاری کانون خدمت رضوی استان تهران و توسط خادمیاران بارگاه رضوی انجام می شود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه افزود: نمایشگاه پوستر "بانوی کرامت" در ایستگاه ارم سبز و نمایشگاه عکس "جشنواره رضوی" نیز در ایستگاه میدان حضرت ولی‌عصر (عج) در معرض نگاه مسافران مترو قرار می‌گیرد.

وی گفت: به منظور ایجاد فضای با نشاط و معنوی در شهر زیرزمینی و با هدف تقدیر و تشکر از پاکبانان، آتش نشانان و کادر درمان کشور مراسم جشنی با محوریت اشاعه فرهنگ رضوی به مدت سه روز در ایوان انتظار ایستگاه میدان حضرت ولی‌عصر (عج) برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: این برنامه فرهنگی و هنری از ۲۲ تا ۲۴ خرداد ماه ۱۴۰۰ و با همکاری کانون خدمت رضوی منطقه شش تهران اجرا می‌ شود.

عبداله پور در ادامه با اشاره به تولیدات سمعی و بصری گفت: به مناسبت این روزهای مبارک با تهیه و تولید تیزر و موشن‌گرافی مسافران شهر زیرزمینی را به تماشای محتوای فرهنگی ویژه این ایام از طریق نمایشگر ایستگاه‌های مترو دعوت می‌کنیم و پادکست ویژه دهه کرامت نیز از طریق رادیو مترو در اختیار علاقه مندان قرار می‌گیرد.

وی همچنین از برپایی پایگاه مشاوره "زیر سایه خورشید" به مناسبت دهه کرامت در ایستگاه‌های منتخب مترو خبر داد و گفت: این برنامه با هدف پاسخگویی به سوالات دینی و ارایه مشاوره خانواده و سبک زندگی اسلامی به مسافران در ایستگاه‌های میدان حضرت ولی‌عصر (عج)، ‌ امام خمینی‌ (ره)، دروزاه دولت، دروازه شمیران و میدان شهدا از ۲۲ تا ۲۷خردادماه ۱۴۰۰ توسط کارشناسان و مشاوران در حوزه خانواده و سبک زندگی انجام می شود.

به گزارش ایرنا، دهه کرامت از اول ذی‌القعده همزمان با ولادت حضرت معصومه(س) آغاز و با ولادت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا (ع) در ۱۱ ذی‌القعده به پایان می‌رسد.

در دهه کرامت برنامه‌های جشن و شادی در ایران برگزار می‌شود و در تقویم جمهوری اسلامی ایران، روزهای ۱ ذی‌القعده به عنوان روز دختر، ۵ ذی‌القعده روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرک، ۶ ذی‌القعده روز بزرگداشت احمد بن موسی بن جعفر معروف به شاهچراغ و ۹ ذی القعده روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است.

اجرای برنامه های آموزشی و فراغتی ویژه روز جهانی مبارزه با کار کودکان

شهردار منطقه ۱۹ از تدارک ویژه برنامه های مناسبتی روز جهانی مبارزه با کار کودکان ویژه شهروندان جنوب تهران خبر داد.

علی توکلی با تأکید بر حساس سازی شهروندان نسبت به کار کودکان و حمایت از آن ها در راستای کاهش و مبارزه با این آسیب گفت: در همین راستا مرکز پرتو این منطقه که با محوریت کودکان کار و آسیب دیده اجتماعی در مقاطع ابتدایی و متوسطه راه اندازی شده، با ارائه خدمات مختلف آموزشی، مددکاری، روانشناختی و توانمندسازی به حدود ۲۰۰ کودک کار، گام های مؤثری برای حمایت از این کودکان با مشارکت مؤسسه حمایت از کودکان نهال برداشته است.

این مسئول در بخش دیگری از این خبر یکی از اقدامات اجرایی ویژه و مؤثر در مقابله با کار کودکان را طرح جمع آوری گل فروشان حاشیه بزرگراه هاشمی اعلام و تصریح کرد: سوء استفاده از کودکان کار برای فروش گل در این محور پرتردد باعث تصادفات احتمالی و در نتیجه تهدیدهای جانی این کودکان شده و در همین راستا این طرح با نظارت مستمر در این محور پرتردد در حال انجام است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به نامگذاری ۲۲ خردادماه مصادف با ۱۲ژوئن به روز جهانی مبارزه با کار کودکان با هدف افزایش آگاهی در این زمینه بیان کرد: به همین مناسبت برنامه های آموزشی و فراغتی مختلفی با مشارکت موسسه حمایت از کودکان نهال برای شهروندان و خانواده های کودکان کار تدارک دیده شده که برگزاری کارگاه های آموزشی با موضوع های توانمندسازی و مهارت برای بچه ها، کارگاه چرم، کارگاه هنری دودلینگ آرت و مشاوره آموزشی خانواده از جمله آن ها است ضمن اینکه اجرای برنامه های شاد همراه با موسیقی، اجرای نمایش عروسکی، مسابقات ورزشی و نقاشی از دیگر برنامه های تدارک دیده شده به مناسبت این روز جهانی است که امروز ۲۲ خرداد در مقابل مرکز پرتو منطقه ۱۹ برگزار می شود.

ثبت یک روز به یاد ماندنی برای دختران کار و خیابان

سرپرست معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۲ گفت: همزمان با آغاز دهه کرامت و روز دختر، بیش از ده عنوان برنامه فرهنگی، هنری، ورزشی و علمی ویژه دختران برگزار می شود.

کاظم داودی با اشاره به برگزاری برنامه های روز ملی دختران همزمان با این میلاد فرخنده اظهار داشت: نامگذاری روز ملی دختران فرصتی برای جریان سازی فرهنگی و توجه ویژه به موضوع دختران در جامعه و توسعه سلامت اجتماعی دختران است، بدین منظوربرنامه هایی ویژه دختران پیش بینی و اجرا می شود.

وی افزود: برگزاری برنامه های آموزشی در محور خلاقیت و نوآوری، هنری ازجمله برنامه های پیش بینی شده است که با هدف زمینه سازی ارزش های متعالی و رشد فرهنگ ایرانی اسلامی، خلاقیت و تقویت حس خود باوری و مشارکت در عرصه های فرهنگی، علمی و اجتماعی اجرا می شود.

سرپرست معاونت اجتماعی و فرهنگی منطقه ۲ افزود: برگزاری مسابقات علمی، ورزشی و هنری از دیگر برنامه های پیش بینی شده است که با توجه به شرایط ناشی از شیوع بیماری کوئید ۱۹، این برنامه ها به صورت مجازی اجرا می شود.

داودی در ادامه برنامه یک روز برای کودکان دختر کار و خیابان اشاره کرد و گفت: بدین منظور برنامه های تفریحی و اهدای هدایا برای این کودکان پیش بینی شده است که با رعایت اصول بهداشتی اجرا می شود و امید می رود بتوانیم لحظات خوب و مفرحی برای آنها رقم بزنیم.

وی درپایان برگزاری نمایشگاه مشاغل خانگی در ضلع شرقی دریاچه چیتگر و همچنین برگزاری نمایشگاه دستاوردهای هنری بانوان درسرای محلات را بخشی دیگر از برنامه های دهه کرامت و روز دختر برشمرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار