معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از تشکیل و سازماندهی تیم‌های سبک جستجو و نجات شهری بر پایه الگوهای بین‌المللی (اینساراگ) خبر داد.
کد خبر: ۹۷۰۹۱۶
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴ 14 June 2021

 

به گزارش تابناک تهران و به نقل از سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، حیدر کلهری با اعلام این خبر افزود: تیم‌های سبک جستجو و نجات شهری بر پایه الگوهای بین‌المللی (اینساراگ) با هدف استفاده از توانمندی‌های شهروندی و اعضای خانواده بزرگ خانه های دوام و ایمنی و بهره گیری از ظرفیت نیروهای مستعد و علاقمند در سطح مناطق بیست و دو گانه تهران تشکیل می شود.

وی عنوان کرد: در همین راستا از تمامی علاقه‌مندان (مرحله اول فقط آقایان) دعوت می شود که با مراجعه به ستادهای مدیریت بحران مناطق در این طرح ثبت نام نمایند.

کلهری با اشاره به تشکیل دو تیم جستجو و نجات سنگین شهری (اینساراگ) متشکل از نیروهای آتش نشانی، هلال احمر و سازمان مدیریت بحران تهران و برگزاری آموزش های ویژه افزود: بر همین اساس طرح تشکیل تیم‌های سبک جستجو و نجات شهری نیز در دستور کار سازمان مدیریت بحران شهر تهران قرار گرفت.

اینساراگ گروه مشورتی بین المللی جستجو و نجات در سوانح طبیعی است که وابسته به سازمان ملل متحد است که خیلی از کشورها عضو این گروه هستند.

بر اساس این گزارش، گروه جستجو و نجات شهری بر پایه الگوهای بین المللی «اینساراگ» طرحی است که در ایران با هماهنگی کشور اتریش، دفتر هماهنگی امور انسان دوستانه ملل متحد (اوچا) و همکاری وزارت امور خارجه در حال انجام است و تحت نظر سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران فرآیند خود را طی می کند.

نخستین گروه بین المللی جست و جو و نجات در ایران از تیم های منتخبی از سازمان آتش نشانی و جمعیت هلال احمر تشکیل و با گذراندن آزمون های مهارتی و آمادگی جسمانی بر پایه الگوهای بین المللی جسمانی و دوره های کارشناسی، برنامه ریزی و آموزشی ویژه که سال گذشته در مرکز فرماندهی و کنترل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد، آغاز به کار کرد.

تشکیلات اینساراگ که در سال ۱۹۹۱ تشکیل شد، جست و جو و نجات شهری را در سه سطح محلی، ملی و بین المللی دنبال می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار