مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شرایط قرمز هنگامی اعلام می‌شود که بیماری به سرعت در حال چرخش در سطح جامعه باشد بنابراین مردم باید در این شرایط دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.
کد خبر: ۹۷۷۴۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷ 11 July 2021

به گزارش تابناک رضوی، محمد جعفر صادقی با اشاره به اینکه با افزایش تعداد موارد ابتلا، بستری و سرپایی بیماران این موضوع مشخص می‌شود که بیماری به سرعت در جامعه در حال چرخش است از همین رو اعلام شرایط قرمز می‌شود اظهار داشت: در چنین شرایطی مردم باید بیشتر مراقبت کنند و به محض اینکه فردی دچار علایمی مانند تنگی نفس، تب، سرفه و علایم گوارشی مانند حالت تهوع، سردرد، اسهال شد به مراکز 16 ساعته مراجعه کند تا از لحاظ ابتلا به کرونا بررسی شود.
وی ادامه داد: افرادی که احتمال ابتلا به بیماری کرونا را دارند و یا آزمایش آنها مثبت شده باید در قرنطینه به سر ببرند زیرا سرعت سرایت این مدل از بیماری کرونا به مراتب بیشتر از سایر سویه‌های کروناست.
مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد مقدس بیان کرد: بیمار مبتلا به کرونا باید از اعضای خانواده و دوستان و همکاران خود فاصله بگیرد زیر این ویروس دلتا به راحتی قابل انتقال بین افراد است و بیمار حتی قبل از مراجعه به مراکز 16 ساعته باید خود قرنطینگی را مورد توجه قرار دهد.
وی گفت: علاوه براین در شرایط قرمز مردم از برگزاری مراسم، مهمانی رفتن ، رفتن به رستوران و مراکز تجمعی پرهیز کنید تا بتوانیم با کمترین عارضه با این مدل از بیماری مقابله شود.
شاپور بدیعی؛ قائم مقام رئیس علوم پزشکی مشهد هم با بیان اینکه آماده سازی دوباره مراکز درمانی برای خدمات رسانی به بیماران کرونایی در مناطق زیر پوشش از هفته گذشته انجام شده است خاطر نشان کرد: تمامی تمهیدات لازم برای رسیدگی به بیماران در سطوح مختلف در بخش‌های بهداشت و درمان صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه درمانگاه‌های بخش خصوصی همانند موج چهارم در کنار مراکز خدمات جامع سلامت در سطح یک به بیماران مبتلا و یا مشکوک به کرونا خدمات ارائه می‌دهند و در صورت نیاز به سطوح دو و سه ارجاع می‌شوند تصریح کرد: در این راستا 140 درمانگاه بخش خصوصی برای خدمات رسانی به بیماران در سطح یک فعال می‌شوند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد مقدس با بیان اینکه با تمام بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه نشست هایی در راستای آمادگی برای خدمات رسانی به بیماران کرونایی و غیر کرونایی برگزار شده و بازدید تیم‌های کارشناسی نیز از مراکز درمانی صورت گرفته تصریح کرد: در این برنامه‌ها، ضمن بررسی مشکلات به ارائه راهکارهای موثر در راستای خدمات رسانی هر چه بهتر پرداخته می‌شود.
بدیعی با بیان اینکه در کنار خدمات رسانی به بیماران کرونایی، یکی از رسالت‌های مهم دانشگاه خدمات رسانی به بیماران غیر کرونایی است اظهار کرد: در این راستا برنامه ریزی‌های لازم صورت گرفته است تا خللی در نحوه خدمات رسانی به هر دو گروه ایجاد نشود.
مسئول کارگروه مراقبت و درمان کووید-19 دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه تشخیص و درمان زودهنگام بهترین راهکار در کنترل این بیماری به شمار می‌رود تاکید کرد: شهروندان در صورت بروز علائم، به نزدیکترین مرکز خدمات جامع سلامت ویژه کرونا و یا درمانگاه مراجعه نمایند.
بدیعی با تاکید بر اینکه شهروندان به منظور جلوگیری از ازدحام و یا در معرض عفونت قرار گرفتن، از مراجعه مستقیم به بیمارستان ها اجتناب نمایند گفت: از سوی دیگر در صورت تشخیص مراکز سطح یک و دو برای ارجاع به سطح سوم خدمات( بیمارستان)، بیماران بدون اتلاف وقت، برای طی مراحل درمانی به بیمارستان مراجعه نمایند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار