احداث محل دپوی زباله در چند قدمی مناطق مسکونی کرج، نفس کشیدن را در این کلانشهر دشوار کرده است.
کد خبر: ۹۷۸۱۳۲
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳ 13 July 2021

احداث محل دپوی زباله در چند قدمی مناطق مسکونی کرج/ هوای نفس کشیدن نیست، توان مدیریت چطور؟

به گزارش «تابناک البرز» معمولا مدیریت شهری برای بارگیری زباله ها و انتقال آن به مراکز اصلی دپو و دفن، یک یا چند مرکز موقت دپوی زباله را احداث می کند تا تریلی ها به این محل مراجعه و زباله را بارگیری کنند.

باتوجه به بوی نامطبوع و آلودگی های ناشی از این زباله ها، مراکز دپو را خارج از بافت شهری و دور از زیستگاه حیوانات احداث می کنند اما مرکز دپوی موقت زباله کرج در خلج آباد و در چند قدمی مناطق مسکونی و رودخانه کرج که زیستگاه حیوانات است، ساخته شده و فرارسیدن فصل تابستان و گرما نیز بوی نامطبوع حاصل از این مرکز را تشدید کرده است.

اردلان، مدیرکل هماهنگی و نظارت خدمات شهری شهرداری کرج در این باره گفت: حجم زیادی از زباله در محل دپوی خلج آباد متمرکز می شود زیرا تریلی ها زباله ها را از این محل بار می زنند.

او افزود: من روزانه از آن جا بازدید می کنم و حتما پیگیری می کنیم که تجمع زباله در آن نقطه کم شود زیرا گرمای فصل تابستان، بوی نامطبوع حاصل از زباله ها را تشدید می کند.

اردلان در واکنش به رهاسازی شیرابه زباله ها در شهر، گفت: تذکراتی به پیمانکاران مبنی بر رهاسازی شیرابه ها دادیم که در نهایت به شست و شوی محل های مورد نظر انجامید.

او افزود: قراردادی را برای ساخت مخازن زباله مکانیزه جدید منعقد کردیم که این مخازن درحال ساخته شدن است و تا بیست روز آینده کلیه تعهدات قراداد انجام می شود.

اردلان گفت: هزار و پانصد سطل زباله مکانیزه دیگر برای شهر کرج نیاز داریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار