مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران:
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: به هزار میلیارد تومان اعتبار برای تملک اراضی و آبگیری سد «نم رود» نیاز داریم.
کد خبر: ۹۷۹۰۳۷
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۳ 17 July 2021

به گزارش «تابناک تهران»، یوسف رضاپور صبح شنبه در جمع خبرنگاران گفت: عملیات ساخت سد نم رود شهرستان فیروزکوه استان تهران پس از ۱۶ سال پایان یافت، اما به علت اینکه نتوانسته ایم ۱۳۰ هکتار باقیمانده از مساحت روستا در حریم رودخانه این سد را تملک کنیم، نمی توانیم مخزن سد را آبگیری کنیم.

وی افزود: روستای «سله بن» در پی آبگیری «نم رود» زیر آب می‌رود و بر همین اساس باید به روستایی‌ها پول پرداخت کنیم، تا روستا تخلیه و سد آبگیری شود و این تخلیه یک هزار میلیارد تومان اعتبار لازم دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران با بیان اینکه بر اساس موافقت نامه و اعتبارات داده شده برخی از اراضی تملک شده است، افزود: از ۶۳۰ هکتار زمین این روستا ۵۰۰ هکتار را خریداری کردیم، اما به دلیل افزایش قیمت زمین‌های منطقه میزان اعتبارات داده شده برای تملک مابقی اراضی این روستای ۱۵۰ خانواری کافی نبوده است.

بر اساس این گزارش، سد نم رود در شهرستان فیروزکوه استان تهران واقع شده است که احداث آن از سال ۱۳۸۴ در حدود ۲ کیلومتری روستای سُله‌بن بر روی رودخانه حبله‌رود آغاز شد و هدف از ساخت آن، تأمین آب کشاورزی و آشامیدنی شهر و دشت گرمسار و برطرف سازی نیازهای بخش صنعت شهرستان فیروزکوه بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار