نیروگاه ری با توليد روزانه 500 مگاوات برق به شبکه سراسري ۱۰ درصد برق تهران را در شبانه ‌روز تامين مي کند.
کد خبر: ۹۷۹۱۴۰
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳ 17 July 2021

به گزارش «تابناک تهران»، مدیرعامل نیروگاه برق ری با بیان اینکه تمام واحد‌های نیروگاه ری با تمام توان آماده تولید انرژی است، گفت: با بازگشت دو واحد شماره ۳۲ و ۲ نیروگاه ری به چرخه تولید برق این نیروگاه ۲ تا ۲.۵ ساعت برق شبانه روزی شهر تهران را تامین می‌کند.


حمید بادرستانی افزود: واحد شماره ۳۲ با توان تولید ۸۵ مگاوات برق و واحد شماره ۲ با توان تولید ۳۲ مگاوات برق طبق برنامه زمان‌بندی و با هماهنگی مرکز کنترل شبکه برق ایران به منظور حفظ آمادگی و تولید پایدار انرژی در فصل تابستان و پیک مصرف از مدار خارج شده بود، به دلیل نیاز به تعمیرات اساسی روتور توربوکمپرسور آن، مدت زمان بیشتری در دست تعمیر قرار گرفت و پس از فعالیت شبانه‌روزی تعمیراتی در شرایط پیک مصرف دوباره به مدار تولید بازگشت.


وی اصلاح الگوی مصرف و سرمایه‌گذاری در امور زیربنایی صنعت برق را لازمه توسعه صنعت برق دانست و اظهار داشت: این مساله دارای ابعاد و زوایای گوناگون بوده و شامل موضوعات مختلفی است که شناسایی آن‌ها مستلزم مطالعه و بررسی کافی و همکاری متقابل مردم و مسئولان است.


نیروگاه ری با تولید روزانه ۵۰۰ مگاوات برق به شبکه سراسری ۱۰ درصد برق تهران را در شبانه‌روز تامین می‌کند که این میزان معادل دو تا ۲.۵ ساعت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار