مدیرکل ورزش جوانان استان تهران گفت: طبق بخشنامه جدید ستاد کرونا، مجموعه های ورزشی بزرگ زیان دیده تا ۹۸۰ میلیون وام دریافت خواهند کرد.
کد خبر: ۹۷۹۲۶۵
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۹ 17 July 2021

به گزارش «تابناک تهران»، نصرالله پریچهره درباره آخرین وضعیت فعالیت باشگاه‌های استان تهران در پیک پنجم کرونا اظهار داشت: باشگاه‌ها طبق پروتکل‌هایی که از قبل مشخص شده است، فعالیت دارند.

وی گفت: باشگاه‌های بزرگی که ۲۰ تا ۲۵ نفر شاغل و تحت پوشش بیمه فعال دارند از این شرایط بهره مند می شوند.

مدیر کل ورزش استان تهران اضافه کرد: ثبت نام باشگاهها از طریق سامانه کارا آغاز شده که تعداد اینگونه مجموعه های بزرگ زیاد نیست.

میزان وام کارا برای هر فرد زیان دیده ۱۶ میلیون تومان و برای مجموعه های بزرگ این رقم تا ۹۸۰ میلیون تومان قابل افزایش است.

براین اساس سال گذشته بیش از ۲۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان وام کسب و کار برای مجموعه های ورزشی آسیب دیده از شیوع کرونا در استان تهران پرداخت شد.

استان تهران پنج هزار و ۲۰۰ مجموعه ورزشی فعال دارد که بسیاری از مجموعه های پر برخورد و رزمی از سال گذشته اجازه فعالیت ندارند.

باشگاه تهران برچسب ایمن می گیرند

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران با بیان اینکه به همراه وزارت بهداشت و اداره کل بهداشت استان بر فعالیت باشگاه‌ها نظارت می‌کنیم، افزود: البته به صورت روزانه تماس هایی از سوی خانواده ها مخابره می‌شود که نگران فرزندان خود هستند چون برخی باشگاه‌ها به شکل مخفیانه فعالیت دارند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران اضافه کرد که در این راستا بازرسی اداره کل ورزش استان این مسائل را رصد کرده تا ایرادی رخ ندهد.

پریچهره با اشاره به اینکه طی ۲ ماه اخیر نشست های مهمی از طریق فدراسیون پزشکی ورزشی با وزارت بهداشت برای فعالیت مجموعه های ورزشی صورت گرفته شده است، اظهار کرد: مسئولان این وزارتخانه طرحی را با عنوان باشگاه‌های ایمن به این اداره کل و فدراسیون پزشکی ارائه داده اند که پروتکل و شیوه‌نامه‌های این طرح تهیه شده و آخرین مراحل نهایی شدن را پشت سر می‌گذارد.

به گفته این مسئول، در هر شرایط و با هر رنگی از کرونا، باشگاهی که این برچسب را دریافت کند، می‌تواند فعالیت خود را ادامه دهد.

پریچهره در باره باشگاه های استیجاری آسیب دیده از کرونا نیز گفت:‌ در جلساتی که با استاندار تهران داشتیم به این نتیجه رسیدیم که کمک های جنبی به آنها شود ولی نمی توان وام های رقم بالا اختصاص داد چون کسی که نمی تواند اجاره بدهد چگونه می‌تواند وام بگیرد و قسط بدهد.

وی اضافه کرد: هر چند کمک‌هایی می‌شود اما به آن شکل نیست که مستأجر ما توانایی پرداخت وام را داشته باشد.

وی با بیان اینکه در بسیاری از باشگاه‌ها بسته شده است، گفت: امیدواریم به زودی ویروس کرونا ریشه کن شود تا هیچ باشگاه داری به فکر تغییر کاربری فضای خود نباشد.

در حد توان از المپین های تهران تقدیر کرده ایم

وی درباره دلخوری بعضی از المپین‌های تهرانی به دلیل اینکه تقدیر شایسته‌ای از آنها در آستانه اعزام به المپیک توکیو نشد، توضیح داد: برنامه‌هایی انجام شد، اما نگرانی ورزشکاران را درک کرده و به آنها حق می دهیم.

پریچهره بیان کرد: اواخر سال گذشته مسئولیت این اداره کل را برعهده گرفتم و در این مدت نتوانستیم بصورت یکجا از ورزشکاران المپیکی تهران تقدیر کنیم.

مدیر کل ورزش استان تهران ادامه داد: در این خصوص نیز روسای ادارات کل شهرستانهای ورزش و جوانان استان، شهرداری‌ها، شورای شهر و هیأت‌های ورزشی طی ۱۰ روز اخیر از این ورزشکاران المپیکی‌ها تقدیر کردند، البته این موضوع در حد توان ما بوده نه آن قابلیتی که ورزشکاران انتظار داشتند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران بیان کرد: اکنون تنها تقدیر از سه المپین باقی مانده که این اقدام را تا ۲ روز آتی انجام می دهیم ...

وی درباره پاداش‌های در نظر گرفته شده برای ورزشکاران المپیکی این استان در المپیک ۲۰۲۰ توکیو نیز گفت: جایزه ای وجود دارد اما به علت گستردگی تهران درخواست هایی شده است.

پریچهره ضمن تشکر از پیروز حناچی شهردار تهران برای تقدیر از ورزشکاران المپیکی افزود: شهردار در این راستا به دعوت ما را پاسخ گرمی داد و از المپیکی‌های شهر تهران با هدایای بسیار خوب تقدیر کردند.

وی ادامه داد: درباره استخدام ورزشکاران المپین نیز هم یک مورد تمام و مورد دیگر در دست اقدام است و به حالت گزینش درآمده است و تعدادی از ورزشکاران در مرحله پایانی استخدام هستند.

وی درباره ماده ۸۸ که درباره واگذاری اماکن ورزشی و موضوع ایجاد تسهیلات برای قهرمانان، خاطر نشان کرد: با ورود به موضوع اگر بتوان از وزیر ورزش (مسعودسلطانی‌فر) در کمیسیون مربوطه مجوز بگیریم راه را برای قهرمانان المپیک باز خواهد شد.

تهران ۲۴ ورزشکار در ۱۰ رشته المپیک و پارالمپیک دارد و این رقابت ها از ابتدای مرداد ماه به میزبانی ژاپن برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار