سرپرست امور عشایر استان تهران اعلام کرد: در روزهای عرفه و عیدقربان حدود ۲۰ هزار راس دام زنده عشایری در استان تهران عرضه می شود.
کد خبر: ۹۷۹۹۹۳
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷ 20 July 2021

به گزارش «تابناک تهران»، فرشید ذبیحی در این باره افزود: عشایر استان تهران از تولید کنندگان عمده دام سبک استان هستند و بیش از ۷۰۰ هزار راس دام در اختیار دارند.

وی بیان کرد: با هماهنگی ستاد تنظیم بازار استان عرضه دام در شهرستانهای استان تهران در مراکز تولید (دامداری ها و کشتارگاه ها) و سایر محل هایی که شهرداری و فرمانداری ها تعیین می کنند، انجام خواهد شد.

سرپرست امور عشایر استان تهران ادامه داد: در پایتخت نیز با همکاری سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری دام های زنده عشایر در روزهای عرفه و عید سعیدقربان در جایگاههای موقت شهرداری عرضه می شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به واکسیناسیون منظم و تعلیف دام های عشایر در مراتع و محیط های طبیعی، گوشت این دام ها کیفیت مطلوبی دارند و به عنوان محصول سالم مطرح است.

ذبیحی یادآورشد: عرضه دام های عشایری در مراکز عرضه دام و در شهر و شهرستانهای تهران با تابلو اتحادیه عشایری مشخص شده است.

به گفته وی، کارشناسان دامپزشکی و بهداشتی نیز در مراکز ثابت و سیار عرضه دام نظارت خواهند داشت.

سرپرست امور عشایر استان تهران خاطرنشان کرد: برای سهولت خرید دام در تهران؛ سامانه خرید الکترونیکی و دستگاه های کارت خوان هم در مراکز پیش بینی شده است.

به گزارش ایرنا، جامعه سه هزار خانواری عشایری استان تهران در سال گذشته بیش از ۶۷ هزار تن محصولات زراعی، دامی، لبنی، پروتئینی و کشاورزی تولید و جهت مصرف به بازار مصرف عرضه کردند.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار