امام جمعه لواسان:
امام جمعه لواسان تاکید کرد: دولت باید صداقت خود را نشان بدهد وگرنه مردم به آن پشت خواهند کرد؛ همان‌گونه که قول داده است، عدالت را بسط دهد، راه‌های پیشرفت کشور و درهای مشارکت مردم را بگشاید.
کد خبر: ۹۸۹۰۶۷
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۱ 27 August 2021

متن کامل خطبه های نماز جمعه را از اینجا ببینید.

به گزارش «تابناک تهران»، حجت الاسلام "سید سعید لواسانی" در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه لواسانات افزود: دولت بایستی راه مشارکت مردم در اقتصاد، امور اجتماعی، فرهنگ و هنر، علم، سیاست و امور عمومی را باز کند تا قدرت میان مردم توزیع شود و آنان به‌معنای واقعی خود را شریک مسائل و مشکلات کشور بدانند و برای رفع آن همت کنند؛ در این‌صورت است که می‌توانیم به آینده امیدوار باشیم.

وی با بیان اینکه مردم به معنای واقعی کلمه ولی‌نعمت ما هستند و دولت و کابینه سیزدهم باید به معنای واقعی کلمه خود را وقف خدمت به مردم کند، اظهار داشت: دولت با رای قاطع مجلس مشغول کار شد و این پشتوانه خوبی برای وزرا است تا بتوانند با توان بالا خدمت کنند.

دولت مهار گرانی و تأمین معیشت  مردم و مسألۀ اشتغال را اولویت قرار دهد

خطیب جمعه لواسانات خاطرنشان کرد: اولویت دولت اولاً مقابله با کروناست که جداً زندگی مردم را فلج کرده و اصلی‌ترین کار آن هم واکسیناسیون همگانی است؛ ثانیاً مهار گرانی و تأمین معیشت مردم و ثالثاً حل مساله اشتغال است.

لواسانی ابراز کرد: متأسفانه شرایط فعلی کشور مناسب نیست و شایسته ملت ایران هم نیست؛ ما در حوزه‌هایی مانند کرامت انسانی، عدالت و جلب مشارکت مردم از آرمان‌های انقلاب اسلامی عقب هستیم که تلاش و مجاهده شبانه‌روزی دولت و کابینه سیزدهم را طلب می‌کند.

وی یادآور شد: در دوره اخیر فاصله مردم از دولت زیاد شده و شکاف بین دولت و ملت به حد نگران‌کننده‌ای رسیده است. دولت نیازمند حرکت جهادی است تا این فاصله را بردارد لذا باید مراقب باشد که اسیر خواسته‌های نامشروع خواص پرتوقع نشود، لابی‌ها، لابی‌گری‌ها و لابی‌بازان حرفه‌ای در ارکان دولت رسوخ نکنند و دولت همان‌گونه که از عدالت و مبارزه با فساد سخن گفته‌ بود، باشد که لازمه‌اش آن است که به ‌معنای واقعی کلمه مردمی باشد.

امام جمعه لواسان بیان داشت: اگر ما از عدالت سخن می‌گوییم به این معنی است که نباید در کشور ما فقر باشد، فساد و تبعیض و رانت نباشد، مردم در معیشت خود بی‌نیاز شوند و راه‌های رشد و تعالی و تعلیم و تربیت به روی همه مردم باز شود. مردم بایستی خود را صاحب کشور بدانند و در همه امور مربوط به خود مشارکت فعالانه داشته باشند و دولت زمینه آن را فراهم کند.

خطیب جمعه لواسانات تاکید کرد: اگر بتوانیم اسلام را در کشور خودمان پیاده کنیم، حتماً راه‌ها باز می‌شود. عرض بنده آن نیست که با جهان ارتباط و تعامل نداشته باشیم، بلکه کشور را با توان بالای داخلی اداره کنیم و این جزء شعارهای اولیه رئیس‌جمهور است.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور منتخب فردی متقی و متدین است، ادامه داد: خداوند راه‌ را برای خدمت‌گزاری باز خواهد کرد و من و شما (مردم) هم موظف هستیم به هر نحویی که ممکن است به دولت کمک کنیم. البته توقع معجزه هم نداریم، اما توقع کار و تلاش موفقانه و حرکت جهادی برای خدا را داریم.

لواسانی اظهار داشت: دولت اگر در راه ملت که راه انقلاب اسلامی است، استقامت داشته باشد، موانع جلوی پای را درست بشناسد و با عقل و تدبیر و حرکت جهادی آن‌ها را برطرف کند و خسته نشود، و اگر مانع یا موانعی راه عبور را سد کرد، عقب ننشیند، بلکه فکر کند و راه جدید برای رسیدن به قله شناسایی کند، مطمئن باشیم، که فردای ما بهتر از امروزمان خواهد بود و دولت اسلامی تحقق می‌یابد.

امام جمعه لواسان خطاب به وزرا تاکید کرد: همکارانی را انتخاب کنید که دارای صلاحیت‌های لازم باشند که اولین آن ایمان و تدین و تقواست. فردی که این صلاحیت را نداشته باشد، ضررش بیش از نفعش است. دوماً انقلابی‌ و وفادار به آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام راحل باشد و پیوند قلبی با مقام معظم رهبری داشته باشد، و سوماً کارآمد و متخصص باشد. برخی افراد خوبی هستند، اما کارآمد نیستند و توان ادراه کاری که به آن‌ها سپرده شده است، ندارند؛ یا ساده‌لوح هستند و زیرمجموعه یا ازبیرون آن‌ها را فریب می‌دهند، که آنان به درد مسئولیت نمی‌خورند.

خطیب جمعه لواسانات با اشاره به مساله افغانستان نیز بیان داشت: نقش نیروهای پاکستان و پول عربستان در اشغال سرتاسری افغانستان توسط طالبان قطعی است، یعنی پشت‌پرده حوادث افغانستان آمریکاست.

وی ادامه داد: اما یک نکته‌ای که باید به آن توجه کنیم این است که در این جریان نشانه‌های ضعف قدرت آمریکا و شکست برنامه‌هایش نیز کاملاً مشهود است. یعنی آمریکا به دلایل مختلف نتوانست سیاست خود را در منطقه و افغانستان اعمال کند و به روایت دقیق همه چیز را گذاشت و فرار کرد و این خروج آمریکا از منطقه به هر نحوی که باشد، به نفع ما و منطقه خواهد شد.

لواسانی افزود: از سوی دیگر لشکر فاطمیون یک قدرت غیرقابل انکار در افغانستان است. شیعیان افغانستان به لطف تدبیر شهید سلیمانی و آزمودگی در مبارزه و جهاد با داعش چنان قدرت گرفته است که به‌هیچ‌وجه در معادلات افغانستان امکان ندارد که نادیده گرفته شود و شواهد هم نشان می‌دهد کشورهای مختلف درگیر مسائل افغانستان و بخشی از طالبان این حقیقت را دریافته‌اند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار