۹۵ درصد گروه های هدف در پیشوا علیه کرونا واکسینه شدند

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان پیشوا با اشاره به اینکه کمبود واکسن کرونا در شهرستان پیشونا وجود ندارد و روند واکسیناسیون با قوت به صورت روزانه انجام می‌شود، گفت: جدا از واکسیناسیون عمومی که به ترتیب سن پیش می رود، ۹۵ درصد گروه های هدف علیه کرونا تاکنون واکسینه شدند.
کد خبر: ۹۸۹۱۱۵
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۶ 27 August 2021

 

به گزارش «تابناک تهران»، دکتر امیر امینی روز جمعه به خبرنگار ایرنا، کارکنان بهداشتی و درمانی، جانبازان و خانواده شهدا،پاکبانان شهرداری، اورژانس اجتماعی، کارکنان داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌های بخش خصوصی، رانندگان حمل و نقل عمومی، اساتید هیأت علمی دانشگاه‌ها، فرهنگیان، بیماران دیابتیک مصرف کننده انسولین و خبرنگاران را از جمله گروه های هدف در اولویت دریافت واکسن کرونا برشمرد.

این مقام گفت: با گذشت بیش از یک سال و نیم از ورود ویروس کووئید- ۱۹ به کشور و گذراندن پنج موج شیوع، با وجود اخطارها و هشدارهای بهداشتی هم اکنون منتظر آمار نهایی مبتلایان بعد از ایام عزاداری تاسوعا و عاشورا و تجمعات و سفرهای انجام شده هستیم که امید می‌رود با همراهی و رعایت نکات بهداشتی از سوی مردم، موج جدیدی در کشور ایجاد نشود.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه بهداشت و درمان شهرستان پیشوا در مقابله با کرونا گفت: تشکیل کارگروه مبارزه با کرونای شهرستان، غربالگری موارد مشکوک به کرونا به صورت منزل به منزل با همکاری بسیج در قالب طرح محله محور شهید سلیمانی از ۳۶ محله و به صورت ۹ تیم مراقبتی، ۵ تیم نظارتی و ۳ تیم حمایتی، غربالگری موارد مشکوک به کرونا ازجمله اقدامات ستاد مقابله با کرونای پیشوا است.

امینی افزود: انجام ۱۰ هزار و ۳۲۹ مورد آزمایش رپید ( تست سریع) و ۴ هزار و ۷۰۹ مورد تست PCR در مراکز منتخب صدوقی، جلیل آباد و طارند و رهگیری افراد در جهت کنترل بیماری و ۱۸۹ میلیون تومان بسته‌های حمایتی گوشه‌ای دیگر از اقدامات ستاد مقابله با کرونای پیشوا است.

وی تصریح کرد: با آغاز واکسیناسیون سراسری گروه‌های هدف علیه کرونا، عملیات واکسیناسیون در پیشوا نیزآغاز شد و هم اکنون به پوشش بالای ۹۵ درصد واکسیناسیون این گروه ها رسیده ایم.

وی افزود خیرین سلامت، کارکنان بهداشتی و درمانی، جانبازان و خانواده شهدا، پرسنل دادگستری، پاکبانان شهرداری، اورژانس اجتماعی، اعضای اجرایی انتخابات ریاست جمهوری، پرسنل درمانگاه تامین اجتماعی، دانشجویان گروه علوم پزشکی ساکن و دانشجویان پرستاری مامایی دانشگاه آزاد، پرسنل درمانگاه ها، داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌های بخش خصوصی، رانندگان حمل و نقل عمومی،اساتید هیأت علمی دانشگاه‌ها، فرهنگیان، بیماران دیابتیک مصرف کننده انسولین، خبرنگاران و دیگر گروه های شغلی بر اساس ابلاغیه وزارت بهداشت گروه های هدف هستند.

امینی گفت: واکسیناسیون بیماران خاص و بیماران سرطانی هر هفته از فروردین ۱۴۰۰ تاکنون با همکاری بیمارستان شهید مفتح ورامین انجام می‌شود.

وی از بازرسی بخش سلامت از اصناف، کارگاه‌های خدماتی، کارخانجات، شهرک صنعتی، کارگاه‌های کشاوری،گلخانه و دامداری، پمپ بنزین‌ها، کلینیک‌ها و مطب‌ها در ساعات اداری و غیراداری، بازدید و گشت نظارتی شهرستان و معرفی اصناف متخلف به مراکز قضایی ، ضدعفونی موردی منازل افراد کرونایی ، تدفین بهداشتی اجساد متوفیان ناشی از کرونا ،راه اندازی مرکز واکسیناسیون روستایی یوسف رضا و قلعه سین و راه‌اندازی مرکز واکسیناسیون کرونا مادران باردار در مرکز خدمات جامع سلامت مهاجری از دیگر اقدامات مقابله با کرونا در پیشوا یاد کرد.

امینی تصریح کرد: در حال حاضر هیچ گونه کمبودی در حوزه واکسن کرونا وجود ندارد و به صورت هفتگی و مستمر، واکسن به شهرستان وارد می شود و با مشارکت مردم، اغلب افراد واکسینه خواهند شد.

پیشوا با بیش از۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار