شهردار منطقه ۵ تهران با اشاره به کمبود نور در برخی نقاط بوستان جوانمردان اعلام کرد: مشکل روشنایی این نقاط در این بوستان پهناور برطرف شد.
کد خبر: ۹۹۲۸۴۸
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۲ 11 September 2021

به گزارش «تابناک تهران»، محمود کلهری روز شنبه با بیان اینکه بوستان جوانمردان به مساحت ۲۴ هکتار یکی از بزرگترین و پرتردد ترین بوستان‌های سطح منطقه ۵ است که در سال ۱۳۸۹ احداث شده، به خبرنگار ایرنا گفت: نبود روشنایی کافی در برخی از معابر این بوستان سبب ایجاد فضاهای ناایمن و بی دفاع شده بود که با توجه به فرا منطقه ای بودن این بوستان نسبت به اختصاص بودجه مشخص جهت رفع نقاط بی دفاع اقدام شد.

شهردار منطقه ۵ ادامه داد: به همین منظور شهرداری منطقه نسبت به نصب ۱۷ برج نوری، ۶ شعله و ۱۰۲ پروژکتور SMD به ارتفاع ۹ متری اقدام کرد که برای راه اندازی آن حدود یک هزار متر کابل کشی و حفاری انجام شد و همچنین نوربخش وسیعی از بوستان که فاقد روشنایی بود تامین شد.

وی تاکید کرد: همچنین در راستای کاهش استفاده و حفظ منابع آبی موجود در سطح منطقه ۵ و افزایش کیفیت آبیاری قطعات فضای سبز نسبت به اجرای پروژه آبرسانی تحت فشار(به صورت بارانی) در بوستان جوانمردان اقدام شد.

به گفته کلهری، با اجرای این طرح حدود ۴۰ درصد از سطوح چمن کاری بوستان تحت پوشش آبیاری تحت فشار قرار گرفت که این طرح موجب کاهش ٣٠ درصدی مصرف آب در این بوستان شده و بارزترین و مهمترین موضوع در این پروژه استفاده از پساب تصفیه خانه شهرزیبا برای شبکه آبیاری بوستان جوانمردان به میزان ۲ هزار متر مکعب در شبانه روز از تصفیه خانه آب شرب شهرزیبا است که انجام این امر سبب جایگزینی پساب به جای استفاده از آب های زیرزمینی می شود.

 بوستان جوانمردان به مساحت ۲۴ هکتار یکی از بوستان های بزرگ پایتخت است که در فصل تابستان بسیاری از شهروندان برای تفریح و ورزش به این بوستان کوهستانی مراجعه می کنند.

این بوستان در شمال غرب تهران و در حاشیه اتوبان همت و حوالی میدان المپیک و شهرزیبا قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار