پلیس فتا تهران بزرگ هشدار داد: شهروندان آدرس اینترنتی بانک مورد نظر خود را به خاطر داشته و به منظور پیشگیری از کلاهبرداری از کلیک کردن بر روی لینک‌های ارائه شده در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های نامعتبر خودداری کنند.
کد خبر: ۹۹۳۱۱۱
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۱ 12 September 2021

به گزارش صبح یکشنبه «تابناک تهران» از پایگاه خبری پلیس پایتخت، شهروندان به دلیل سهولت کار اقدام به جستجوی اینترنت بانک موردنظر خود در موتورهای جستجوگر اینترنتی می‌کنند و به دلیل شباهت سایت اصلی با جعلی، با ورود به سایت‌های جعلی اطلاعات حساب کاربری شامل نام کاربری، رمز ورود و سایر اطلاعات بانکی آن‌ها توسط فیشرها به سرقت می‌رود، بنابراین باید آدرس اینترنت بانک از سایت رسمی بانک مربوطه دریافت و توسط کاربر ثبت شود.

براساس این گزارش، شهروندان باید آدرس اینترنتی بانک مورد نظر خود را به خاطر داشته و از کلیک کردن بر روی لینک های ارائه شده در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های نامعتبر خودداری کنند.

همچنین آدرس معتبر ورود به اینترنت بانک‌های رسمی کشور در سایت رسمی پلیس فتا به نشانی https:‌//cyberpolice.ir/links (قسمت آدرس اینترنت بانک‌ها) قرارگرفته است که هموطنان به راحتی و با اطمینان می‌توانند از آن استفاده کنند.      

دپوی پوشاک قاچاق در تهران
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ بیان داشت: ماموران این پلیس تخصصی مطلع شدند، فردی با استفاده از چندین خودروی قاچاق بر،   قصد انتقال محموله های پوشاک قاچاق به مخفیگاهش را دارد تا در فرصت مناسب به عرضه این محموله ها بپردازد.

سرهنگ علی ولی پور گودرزی به شناسایی مخفیگاه متهم در رصدهای اطلاعاتی اشاره کرد و افزود: در چندین عملیات پلیسی در نهایت مشخص شد که متهم محموله های قاچاق را در منزل ویلایی متروکه‌ای در محدوده خیابان شهید بخارایی دپو می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: مراقبت‌های ویژه پلیسی از این مکان ادامه تا اینکه ماموران مطمئن شدند که تمامی محموله‌های قاچاق به این مکان انتقال یافته است.

گودرزی به کشف ۱۲ هزار و ۳۹۲ ثوب پوشاک زمستانی بچه‌گانه و ۸۲ جفت کفش فاقد مجوزهای گمرکی اشاره کرد و ابراز داشت: در این رابطه مالک این اموال نیز دستگیر و برای تکمیل تحقیقات کارآگاهان به این پلیس انتقال یافت.

به گفته وی، کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را سه میلیارد تومان اعلام کرده‌اند.

هشدار پلیس: مراقب درگاه‌های جعلی اینترنت بانک باشید

۹۰ درصد کادر وظیفه پلیس پایتخت واکسینه شدند

معاون بهداری فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اینکه پلیس، همواره به عنوان یکی از مراجع رسیدگی به جرائم به صورت ۲۴ ساعته در حال فعالیت و خدمات‌رسانی به شهروندان و اجرای ماموریت محوله است، بیان داشت: با توجه به حساسیت و اهمیت واکسیناسیون کارکنان نیروی انتظامی برای جلوگیری از ابتلاء آنان به ویروس کرونا واکسیناسیون پرسنل در دستور کار بهداری فرماندهی انتظامی تهران بزرگ قرار گرفت.

کوروش پدیدار با تاکید بر اینکه سربازان از جمله کادر فعال، جوان و پویا در پلیس هستند و در ماموریت‌های مختلف حضوری فعال دارند، افزود: تاکنون ۹۰ درصد کارکنان وظیفه شاغل در کلانتری‌ها، پاسگاه‌ها و پایگاه‌های پلیس‌های تخصصی واکسیناسیون شده‌اند.

وی افزود: همچنین دستورالعمل‌های بهداشتی در خصوص اجرای ماموریت‌های مختلف در پلیس های تخصصی با هماهنگی ستاد مقابله با ویروس کرونا به صورت دقیق اجرا می‌شود.

تذکر جدی پلیس راهور پایتخت به دستفروشان و بساط گستران در بزرگراه‌ها

سرکلانتر پلیس بزرگراه‌های پلیس راهور فاتب گفت: یکی از معضلات و مشکلاتی که می‌تواند در سطح بزرگراه‌ها باعث آسیب و تصادفات شدید شود حضور دستفروشان و وانت بارهای فروش میوه است.

سرهنگ حمید حمیدی ادامه داد: وانت بارها و دستفروشان بخاطر اینکه جنس و محصول آنان در معرض هر چه بهتر دیده شدن خریداران و مردم قرار بگیرد به سطح سواره‌رو و قسمتی از سطح بزرگراه‌ها آمده و خودروی خود را حتی در لاین یک مسقر می‌کنند و در برخی موارد بخاطر جلب توجه بیشتر وانت خود را به به منظور جلب مشتری به صورت مورب نیز پارک می‌کنند.

وی افزود: اقدام این افراد در بحث توقف در حاشیه بزرگراه‌ها و معابر یک کار غیر قانونی و تخلف از مقررات راهنمایی و رانندگی محسوب می‌شود.

سرکلانتر پلیس بزرگراه‌های پلیس راهور فاتب گفت: تذکر پلیس تخست بخاطر حفظ جان این افراد است و در وهله بعد روان سازی ترافیک و احترام به حقوق دیگر شهروندان است چرا که با توقف هر یک از خودروها در معابر و سطح بزرگراه‌ها دیگر رانندگان مجبور می شوند تا از خطوط دیگری برای تردد استفاده کنند و همین امر و تغییر مسیرهای ناگهانی و فراوان در یک مقطع موجب می‌شود تا ترافیک بر آن معبر حکم فرا شود.

وی از رانندگان وانت بارها و دستفروشان خواست هیچ‌گاه اقدام به بساط گستری در سطح معابر و بزرگراه‌ها نکنند تا با احترام به قانون و رعایت حقوق دیگر شهروندان از آسیب ها و تصادفات خطرناک نیز دور بمانند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار