همایش سه ساله‌های حسینی همزمان با سالروز شهادت حضرت رقیه (س) با حضور یکهزار نفر که ۵۰۰ نفر از آنان دختران سه تا پنچ ساله بودند امروز یکشنبه ۲۱ شهریور در حرم مطهر امام راحل برگزار شد.
کد خبر: ۹۹۳۲۲۵
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۸ 12 September 2021

به گزارش «تابناک تهران»، به مناسبت سالروز شهادت حضرت رقیه (س)، هیات رزمندگان اسلام ویژه‌برنامه‌ای با عنوان همایش سه ساله‌ها حسینی با رعایت پروتکل های بهداشتی روز یکشنبه در حرم مطهر امام خمینی (ره) برگزار کرد.

به گفته مدیر ستاد مرکزی هیات رزمندگان اسلام همایش جهانی سه های ساله حسینی از سوی هیات رزمندگان اسلام از سال ۸۰ آغاز شده و تا امروز قریب به ۲۰ سال است که این برنامه برگزار می شود.

علی اکبر مداحی، با اشاره به اینکه این همایش ابتدا از مهدیه تهران آغاز و سپس در اقصی نقاط کشور اجرایی شد، خاطرنشان کرد: سال ۹۸ بیش از آغاز شیوع ویروس کرونا علاوه بر ۳۰۰ شعبه از هیات رزمندگان اسلام که متصدی و برگزار کننده این همایش بودند در ۴۰۰ نقطه دیگر نیز همایش در حسینیه ها و بقاع متبرکه برگزار شد.

وی افزود: سال ۹۸ در تهران با حضور ۲۰ هزار نفر که ۱۰ هزار از آنان را کودکان تشکیل می دادند، این مراسم در حرم مطهر امام خمینی (ع) با برنامه های متنوع و کودکانه برگزار شد.

مداحی با بیان اینکه سال گذشته به دلیل شرایط موجود این مراسم تنها به همت ۳۰۰ شعبه هیات رزمندگان اسلام به صورت مجازی برگزار شد، تصریح کرد: شماری از هیات ها نیز توانستند با تعداد جمعیت محدود و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی همایش را برگزار کنند تا این حرکت تعطیل نشود.

وی ادامه داد: امسال جلسه مرکزی این همایش همزمان با سالروز شهادت دردانه اباعبدالله الحسین(ع) در حرم مطهر امام راحل با تعداد کمی از جمعیت قریب به ۱۰۰۰ نفر که ۵۰۰ نفر از آنان دختران ۳ الی ۵ ساله هستند، برگزار و این مراسم از شبکه پویا پخش شد.

مدیر ستاد مرکزی هیات رزمندگان اسلام اضافه کرد: امسال در سه کشور عراق شهر کربلا، سوریه در حرم مطهر حضرت رقیه(س) و در لبنان شهر بیروت این مراسم همزمان در روز شهادت حضرت رقیه (ع) برگزار می شود.

مداحی تاکید کرد: برای ترویج فرهنگ عاشورا برنامه های متنوعی در این روز برگزار می شود برای مثال طلاب با عنوان عمو روحانی با اجرای خودشان به تبلیغ فرهنگ عاشورا اقدام می کنند، اجرای سرود و برنامه های متنوع توسط نوگلان حسینی از دیگر برنامه های این روز در حرم مطهر امام بود.

 این مراسم هر ساله همزمان با ایام شهادت حضرت رقیه (س) برگزار می شود و تعداد زیادی از نونهالان و نوجوانان قرآنی همراه با والدین خود در این همایش معنوی شرکت کرده و به عزاداری در سوگ شهادت حضرت اباعبدالله و یاران با وفایش می پردازند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار