رئیس شورای آموزش و پرورش دماوند از آغاز سال تحصیلی به صورت مجازی در این شهرستان خبر داد و گفت: نظارت بر آموزش مجازی مدارس دماوند باید تشدید شود.
کد خبر: ۹۹۳۲۳۶
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۶ 12 September 2021

به گزارش «تابناک تهران»، مهدی حیدری فرماندار شهرستان دماوند ظهر امروز در پنجمین نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان دماوند اظهار کرد: باید با مهیا کردن امکانات و ملزومات و رفع مشکلات شرایط بهتری را برای سال تحصیلی جدید فراهم کنیم.

وی افزود: سال تحصیلی جدید باید با استفاده از تجربه‌های سال گذشته، شرایط بهتر و راحت‌تری را برای آموزش و پرورش فرزندان ما رقم بزند، چراکه در سال گذشته تجربه و زیرساخت‌های لازم برای اینگونه آموزش‌ها را نداشتیم.

مدارس غیردولتی به اجبار با دانش‌آموزان ارتباط تصویری برقرار کنند

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان دماوند گفت: دو تا سه ماه ابتدای سال تحصیلی جدید امسال، به صورت مجازی خواهد بود و این دوران باید به‌گونه‌ای مدیریت شود که نتایج بهتری نسبت به سال گذشته داشته باشیم.

حیدری با طرح پرسشی مبنی بر اینکه با توجه به اینکه مدارس غیردولتی شرایط مالی متفاوتی دارند، چرا ارتباط‌های تصویری را در آموزش‌های خود مهیا نمی‌کنند، تصریح کرد: در این راستا، مشخص نیست که دانش‌آموزان در چه شرایطی تحصیل می‌کنند و این انتظار را از مدارس غیرانتفاعی داریم که به‌گونه‌ای کلاس‌های آموزش مجازی خود را برگزار کنند که بر دانش‌آموزان نظارت مستقیم داشته باشند.

وی با بیان اینکه رفع تکیلف، آفت سیستم آموزشی ما در سال گذشته بود، بیان کرد: باید برخوردهای انضباطی با دانش‌آموزانی که ساده‌انگاری می‌کنند، اتفاق بیفتد، چراکه نخستین آموزش، تعیلم برنامه نظم و انضباط در زندگی به دانش‌آموزان است.

شجاعت و ایثار بزرگ‌ترین درس برای دانش‌آموزان است

فرماندار شهرستان دماوند تأکید کرد: مجموعه آموزش و پرورش باید به صورت روزانه و ساعتی که تدریس انجام می‌شود، نظارت خود را بر عملکرد مدارس تشدید کند؛ تمام مدارس غیرانتفاعی به اجبار و مدارس دولتی بنابر امکانات باید ارتباط تصویری با دانش‌آموزان برقرار کنند و این موضوع در ارزشیابی مدارس باید مد نظر قرار گیرد.

حیدری با اشاره به افزایش جمعیت دانش‌آموزان در شهرستان دماوند افزود: وظیفه داریم از هر تعداد دانش‌آموزی که برای تحصیل مراجعه می‌کند، استقبال کنیم و فراهم کردن شرایط تحصیل برای اتباع خارجه، از وظایف انسانی و قانونی است که هیچ فردی را از حقوق انسانی خود برای تحصیل محروم نکنیم.

وی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان اتباع خارجه در مدارس ما تحصیل می‌کنند، اما با توجه به تداخل فرهنگ‌ها، باید نوع خاصی از مدیریت در مدارس صورت بگیرد و در این موضوع، نقش معلمان پرورشی بسیار حائز اهمیت است که اشتراکات فرهنگی، تاریخی و ذهنی را بیشتر و اختلافات فکری را از بین ببرند.

فرماندار شهرستان دماوند با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی جدید تأکید کرد: یکی از درس‌هایی که باید در ابتدای سال تحصیلی جدید به دانش‌آموزان تعلیم داد، ایثارگری و شجاعتی است که جوانان و دانش‌آموزان این سرزمین به دفاع مقدس مقدس و این درس را به ما آموختند.

رشد تصاعدی جمعیت دانش‌آموزی در دماوند

مهدی فتحعلی، سرپرست اداره آموزش و پرورش دماوند نیز در این نشست اظهار کرد: پروژه مهر ۱۴۰۰ برای آغاز سال تحصیلی جدید در حال پیگیری و اجرا است.

وی افزود: در خصوص بازگشایی مدارس تابع دستورالعمل‌های کشوری هستیم، اما قطعا آغاز سال تحصیلی مجازی و در بستر شبکه شاد خواهد بود؛ در ادامه پس از ابلاغ دستورالعمل‌ها، بازگشایی تدریجی مدارس با تصمیم شورای آموزش و پرورش خواهد بود.

سرپرست اداره آموزش و پرورش دماوند گفت: طبق سخنان ریاست جمهور، تا زمانی که واکسیناسیون تکمیل و ایمنی لازم در جامعه ایجاد نشود، اجازه بازگشایی مدارس داده نخواهد شد.

فتحعلی تصریح کرد: روند آغاز سال تحصیلی در شهرستان دماوند در حال انجام است و معلمان از اکنون تولید محتوای درسی خود را آغاز کرده‌اند.

وی بیان کرد: سال تحصیلی جدید در منطقه دماوند طی مراسم با حضور مسئولان در یکم مهرماه سال جاری همزمان با هفته دفاع مقدس در جوار گلزار شهدای حضرت رقیه (س) آغاز خواهد شد.

۵۰۰ دانش‌آموز کلاس‌ اولی نسبت به پارسال اضافه شده است

سرپرست اداره آموزش و پرورش دماوند اظهار داشت: دماوند در موضوع آسیب‌های شناسی به خاطر عملکرد مطلوب مساجد و مدارس جزو پاک‌ترین شهرستان‌ها در استان تهران است، اما جای کار بیشتری وجود دارد.

فتحعلی افزود: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش سال‌ها آغاز شده و برای ترببت نسل آینده به مرور در حال حرکت هستیم.

وی گفت: اکنون در این دوره زمانی، با توجه به پروژه مهر۱۴۰۰ اوج کار ما در آموزش و پرورش است و تاکنون دماوند رتبه نخست را در این پروژه به دست آورده است.

سرپرست اداره آموزش و پرورش دماوند تصریح کرد: با توجه به کمبود نیروی انسانی، نیازمند افزایش سرعت در استخدام هستیم و برای جذب نیروی خدماتی به اداره‌کل استان درخواست داده‌ایم.

فتحعلی بیان کرد: با کمبود نیروی انسانی که مواجه هستیم، خیلی از معاونان مدارس باید به کلاس درس بروند.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش مهاجرت اتباع و سیل کلاس‌ اولی‌ها با افزایش تصاعدی دانش‌آموزان در مدارس شهرستان دماوند مواجه هستیم؛ در سال تحصیلی جدید نسبت به سال گذشته، بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ دانش‌آموز کلاس اولی افزایش داریم.

خسارت‌های کرونایی دانش‌آموزان دماوند جبران شود/ سهمیه جذب فرهنگیان در دماوند افزایش یابد

حجت‌الاسلام کاظم فتاح‌ دماوندی، امام جمعه شهرستان دماوند نیز در این نشست اظهار کرد: باید پذیرفت که تعطیلات کرونایی مدارس، آسیب‌های جدی به دانش‌آموزان از نظر علمی و فرهنگی وارد کرده است.

وی افزود: برای این منظور، پیشنهاد می‌شود کمیته‌ای در آموزش و پرورش جهت شناسایی و جبران خسارت‌های وارده تشکیل شود.

امام جمعه دماوند گفت: باید با برنامه‌ریزی و سنجش‌های لازم علی‌رغم تمام زحمات معلمان و فرهنگیان در دوران کرونا، دنبال جبران خسارت‌های علمی و تربیتی وارده به دانش‌آموزان باشیم.

فتاح‌دماوندی ادامه داد: چراکه ظرفیت‌های نسل آینده که وارد بازار کار اقتصادی و فرهنگی می‌شوند به خاطر دو سال خسارت ناشی از کرونا افت خواهد داشت و ما در این راستا مسئول هستیم.

وی تأکید کرد: باید سهمیه جذب فرهنگیان در شهرستان دماوند افزایش یابد و این امر تا حصول نتیجه پیگیری شود.

امام جمعه دماوند اضافه کرد: همچنان تعدادی از دانش‌آموزان برای آموزش مجازی نیاز به تبلت و تلفن دارند که مدیران مدارس نسبت به شناسایی این دانش‌آموزان اقدام کنند تا با استفاده از ظرفیت خیران نیاز این افراد تأمین شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار