معاون مدیر کل ارشاد استان تهران گفت: هفته فیلم و عکس شهرستان‌های غرب استان تهران به میزبانی شهرستان اسلامشهر برگزار می شود.
کد خبر: ۹۹۳۲۳۷
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۳ 12 September 2021

به گزارش «تابناک تهران»، میثم مرادی معاون هنری و سینمایی اداره کل ارشاد و فرهنگ اسلامی استان تهران ظهر امروز در نشست با خبرنگاران که در محل سالن جلسات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلامشهر برگزار شد، اظهار کرد: هفته فیلم و عکس شهرستان‌های غرب استان تهران به میزبانی شهرستان اسلامشهر با مشارکت هنرمندان شهرستان‌های بهارستان، رباط کریم، شهر قدس، ملارد و شهریار برگزار می‌شود.

وی با گرامیداشت روز ملی سینما و با اشاره به تاریخچه ای از هنرنمایش و فیلم در ایران، بیان کرد: قریب به ۱۲۱ سال از بلوغ سینمای ایران می گذرد و امیدواریم سینما به اهداف خود رسیده باشد و آرزوی تعالی و پیشرفت برای هنر سینما و فعالان این عرصه را داریم.

معاون اداره کل ارشاد استان تهران با تاکید بر لطمات بسیاری که در شرایط شیوع کرونا به حوزه فرهنگ و هنر وارد شده، بیان کرد: متاسفانه در شرایط کرونایی شاهد رکود فعالیت‌های سینمایی و هنری هستیم و هنرمندان بسیاری در این عرصه صدمه دیده یا در اثر این بیماری از بین ما رفته اند.

مرادی با اشاره به نقش اثر‌گذار سینما به عنوان رسانه جمعی در پیشبرد افزایش سطح آگاهی اجتماعی افزود: شهرستان اسلامشهر در فضای فیلم و عکس مهجور مانده و برگزاری هفته فیلم و عکس در این شهرستان فرصت مناسبی برای رشد و پیشرفت فعالان این عرصه است.

وی با اشاره به دیگر برنامه های حوزه هنری و سینمایی در روز ملی سینما در استان تهران تصریح کرد: به مناسبت روز ملی سینما آثار هنری سینمایی ایران در حوزه های دفاع مقدس، ایام اربعین، مدافعین سلامت، اجتماعی، فرهنگی و غیره در شهر دماوند به نمایش در می آید همچنین کارگاه های آموزشی با حضور اساتید برجسته حوزه سینما در زمینه ژانرشناسی و تدوین به صورت آنلاین برای علاقمندان حوزه هنر سینما برگزار می شود.

معاون اداره کل ارشاد استان تهران ادامه داد: مقرر گردیده همزمان با برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان در اصفهان، دیگر استان‌ها همزمان با برگزاری این جشنواره، برنامه هایی ویژه کودک و نوجوان در حوزه سینما و عکس برگزار کنند.

مرادی خاطرنشان کرد: هفته فیلم و عکس از ۱۷ تا ۲۴ مهرماه در مجموعه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلامشهر در دو قالب نمایشگاه عکس از ساعت ۹ صبح تا پایان وقت اداری و نمایش فیلم از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۸ عصر در راستای شناسایی و معرفی استعدادها و توانمندی های هنرمندان این حوزه برگزار و در حاشیه جشنواره کارگاه های تدوین، صدابرداری، تصویربرداری، زبان بازیگری سینما، عکاسی، کارگردانی، فیلمنامه نویسی و نشست های تخصصی و جلسات نقد فیلم سینمایی برپا می شود.

در این مراسم از پوستر هفته فیلم و عکس شهرستان اسلامشهر، با حضور معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان تهران، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامشهر، مسئول انجمن سینمایی شهرستان اسلامشهر، فعالین حوزه هنر سینما از اسلامشهر، شهرقدس و بهارستان و اصحاب رسانه رونمایی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار