معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران گفت: با توجه به اینکه صنایع زیادی به سیمان وابسته است براساس قول مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت قیمت هر کیسه سیمان به ۲۵ هزار تومان می‌رسد.
کد خبر: ۹۹۳۵۳۹
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳ 13 September 2021

به گزارش «تابناک تهران»، حشمت الله عسگری با بیان اینکه طی دو ماه گذشته قیمت سیمان با ۲۰۰ درصد افزیش از کیسه ای ۴۰ به ۱۱۵ هزار تومان افزایش یافته بود، افزود: اکنون قیمت هر کیسه سیمان به قیمت قبلی یعنی همان ۴۰ هزار تومان بازگشته است.

وی ادامه داد: دلایل مختلفی باعث شد قیمت سیمان به یکباره افزایش پیدا کند اما مهمترین دلیل آن قطعی برق و کاهش تولید این محصول بود.

 در بهمن ماه سال گذشته ۲۰ روز برق کارخانه‌های سیمان قطع بود و در همان مقطع هم شاهد بروز التهاباتی در بازار بودیم و برگشت به روال قبل و جبران کاهش تولید و در نهایت ایجاد تعادل در بازار تا پایان اردیبهشت ماه به طول انجامید بنابراین برق اهمیت ویژه‌ای برای کارخانه‌های تولید سیمان دارد.

به گفته عبدالرضا شیخان دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان نیاز سالانه کشور به سیمان حدود ۶۰ تا ۶۵ میلیون تن است و میزان تولید صنعت سیمان به ۸۸ میلیون تن می‌رسد بنابراین اگر انرژی پایدار به ویژه برق در اختیار تولیدکنندگان سیمان قرار بگیرد، می‌توان میزان تولید را مدیریت کرد تا عرضه کاهش پیدا نکند اما در حال حاضر فقط ساعاتی در شب برخی از کارخانه‌های سیمان برق دارند و حدودا ۳۰ درصد مصرف مورد نیاز، برق در اختیاراین صنعت قرار دارد طبیعی است که در این شرایط نتوانیم میزان تولید را بالا ببریم.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار