استاندار تهران با بیان اینکه میران فوتی و بستری بیماران کرونایی در پایتخت کاهش یافته است، اعلام کرد: همه گیری کرونا در هفته چهارم شهریور ماه نسبت به هفته سوم روند کاهشی به خود گرفت.
کد خبر: ۹۹۵۲۷۸
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۴ 20 September 2021

به گزارش «تابناک تهران»، انوشیروان محسنی بندپی عصر دوشنبه در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با ویروس کرونا استان اظهار کرد: شاهد کاهش ۱۴ درصدی فوتی‌ها و ۱۶ درصدی بیماران سرپایی‌ هستیم و بیماران بستری عادی در بخش عادی ۱۶.۸ درصد کاهش داشته است.

به گفته وی، در حال حاضر ۶۶۴۹ بیمار بستری در تهران داریم که اگر روند کاهشی در هفته آینده داشته باشیم بستری عادی و ویژه هم کاهش پیدا می‌کند.

بندپی ادامه داد: در استان تهران روند واکسیناسیون تسریع شده و مقرر شده که از فردا ظرفیت به ۲ برابر افزایش یابد که در این زمینه آمادگی لازم را داریم.

وی تاکید کرد: تا امروز هفت میلیون و ۷۰۰ هزار دُز واکسن در تهران تزریق شده که پنج میلیون و ۴۰۰ هزار دُز اول و ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر هم مرحله دوم را دریافت کرده اند.

استاندار تهران اظهار کرد: در حال حاضر ۳۲۴ مرکز تجمیعی است که از فردا ۱۶۰ ایستگاه در بیمارستان‌های خصوصی فعال خواهد شد و هلال احمر هفت مرکز که نیروی واکسیناتور و ثابت دارند در اختیار قرار خواهند داد.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری تهران علاوه بر مراکزی که در اختیار دانشگاه قرار داده فردا لیست مراکز مستقل خود را اعلام می‌کند همچنین مراکز بیمارستانی تامین اجتماعی ۱۰ مرکز را در اختیار قرار خواهند داد و مقرر شد که هیچ محدودیت سنی در مراکز قایل نشوند و افراد بالای ۱۸ سال پذیرش شوند مگر اینکه جمعیت زیادی در آن مرکز حضور داشته باشند.

به گفته وی با افزایش مراکز و بسیج همه امکانات و ظرفیت‌ها از فردا پای کار خواهند بود تا روزانه ۷۰۰ هزار واکسن طی ۱۰ روز تزریق شود.

استاندار تهران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نظام برخورداری شهروندان استان از خدمات پایه نسبت به همه استان‌ها پایین‌تر است، اگر در استان‌های دیگر هر هزار روستا یک خانه بهداشت دارند، در تهران هر دو هزار روستا یک خانه بهداشت دارد. رشد جمعیت به تناسب نیازها و امکانات نبوده و الان تهران با این وضعیت مواجه است.

وی تاکید کرد: بعد از انقلاب تنها یک بیمارستان قلب شریعتی در شهر تهران ساخته شده، ولی الان با تلاش‌های صورت گرفته شاهد گسترش بیمارستان تجریش و مهدی کلینیک هستیم؛ در حال حاضر در شهرهای فیروزکوه و دماوند بیش از ۷۱ درصد مردم واکسن دریافت کرده اند.

استاندار تهران یادآور شد: مجموع آمارهای کرونایی روند نزولی دارد که باید آن را حفظ و سرعتش را بیشتر کنیم که دلیل این اتفاق افزایش واکسیناسیون، تعطیلی یک هفته‌ای و رعایت پروتکل‌ها بود که باید مراقبت شود تا وارد پیک ششم نشویم و با رهگیری، فاصله گذاری، رعایت بهداشت فردی و جمعی این موضوع امکان پذیر است.

وی افزود: در آستانه بازگشایی مدارس استاندارد سازی سرویس‌های بهداشتی و افزایش بودجه سرانه باید حتما در دستور کار قرار گیرد و باید با مدیریت صحیح نسبت به بازگشایی مدارس اقدام کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار