با امضای تفاهم نامه ای بین اداره کل انتقال خون و اداره کل ورزش و جوانان استان تهران با موضوع مشارکت در توسعه فرهنگ اهدای خون در جامعه ورزشی همکاری این دو اداره کل استانی رسما آغاز شد.
کد خبر: ۹۹۵۲۸۰
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۹ 20 September 2021

به گزارش «تابناک تهران» به نقل از روابط عمومی اداره کل انتقال خون استان تهران، این تفاهم‌نامه امروز ۲۹ شهریور ماه میان دکتر محمدرضا مهدی‌زاده مدیرکل انتقال خون استان تهران و نصراله پریچهره مدیرکل ورزش و جوانان استان به امضا رسید.
براساس این تفاهم نامه که با موضوع مشارکت در توسعه فرهنگ اهدای خون در میان قهرمانان، مربیان، ورزشکاران، باشگاه داران و کارکنان مربوط که جامعه وارکان ورزش را تشکیل می دهند به امضا رسیده است قرار است با طراحی و اجرای فعالیت‌های «آموزشی»، «تبلیغی» و «فرهنگ‌سازی»، اهدای خون و فرهنگ آن در جامعه ورزشی و عموم مردم ترویج شود.

در این تفاهم نامه آمده است: با عنایت به جایگاه مرام و مسلک پهلوانی در آیین ایرانیان برای کمک به همنوع و نیازمندان و همچنین نقش بی‌بدیل و حیات بخش فرهنگ اهدای خون در پیکره نظام سلامت، بویژه در روزهایی که شاهد کاهش ذخایر خونی در پی شیوع ویروس منحوس کرونا هستیم، نیاز به هم‌افزایی و مشارکت دستگاه‌های مختلف در راستای گسترش فرهنگ اهدای خون، برای نجات جان بیماران یک امر ضروری است.

از اهداف این تفاهم نامه، می توان به توسعه و تعمیم فرهنگ اهدای خون و آگاه سازی جامعه از روحیه ایثارگری اهداکنندگان و شناسایی قهرمانان ورزشی تاثیر گذار درجامعه و فضای مجازی برای همکاری در امور آموزشی، تبلیغی و ترویجی اشاره کرد.

در این تفاهم نامه، اداره کل ورزش و جوانان استان تهران متعهد می شود در طراحی و اجرای برنامه‌های آموزش عمومی و تخصصی آشنایی با فرهنگ اهدای خون بر اساس علایق و نیاز گروه‌های هدف، طراحی و اجرای برنامه‌ سطح ‌بندی و آموزش مربیان ورزشی به منظور بروزرسانی و ارتقای سطح دانش نسبت به مسئله اهدای خون برای حضور در جلسات سخنرانی سمینارهای مرتبط با ورزش و اهدای خون، طراحی و اجرای پویش‌های اهدای خون در مناسبت هاو زمانهایی از سال که نیاز اضطراری به مشارکت بیشتر مردم در مراکز اهدای خون است همکاری کند.

همچنین همکاری در ارسال پیامک‌های انبوه به زیرمجموعه‌ها و عناصر ورزشی در موقعیت‌های زمانی که نیاز شدید به حضور اهداکنندگان خون وجود دارد و برنامه‌ریزی برای ارتقای سطح مشارکت و حضور در مراکز اهدای خون در بین مدیران باشگاه‌ها، کارکنان، مربیان، ورزشکاران و خانواده‌های آنان، بخش دیگری از تعهدات این اداره کل استانی است.

اداره کل انتقال خون استان تهران نیزمتعهد شده است تا محصولات و محتوای لازم برای اجرای فعالیت‌های فرهنگی مورد توافق را تهیه کرده با ارائه اطلاعات و آمار نیازهای خونی بیماران برای تبلیغات گسترده در شرایط بحرانی و ویژه این همکاری را میسر سازد.

همکاری های فرهنگی اطلاع رسانی مشترک با هدف افزایش آگاهی جامعه هدف در زمینه اهدای خون و اهمیت آن بخش دیگری از همکاری های مشترک این تفاهم نامه است.

این تفاهم‌نامه به مدت ۲ سال از تاریخ امضاء و مبادله معتبر است و در صورت توافق طرفین، قابل تمدید خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار