بخشدار مرکزی پیشوا از واکسیناسیون روزانه ۱۰۰ نفر از روستائیان در پایگاه های شبکه‌های بهداشت شهرستان پیشوا خبر داد.
کد خبر: ۹۹۵۴۰۳
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸ 21 September 2021

علیرضا رشیدیان بخشدار مرکزی شهرستان پیشوا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درپیشوا در خصوص واکسیناسیون روستائیان بخش مرکزی اظهار کرد: در آخرین جلسه ای که ستاد ملی مبارزه با کرونا در سطح شهرستان برگزار کرد، جهت رفع کندی فرایند واکسیناسیون پیشنهاداتی مطرح شد.

وی گفت: از جمله این پیشنهادات برای تسریع روند واکسیناسیون، بهره بردن از شبکه های بهداشت در روستاها بجای مراکز تجمیعی شهرستان بود.

بخشدار مرکزی پیشوا افزود: استفاده از شبکه های بهداشت روستایی می تواند کمک ویژه ای به کاهش تجمع و ازحام جمعیت و افزایش رفاه ساکنین روستا داشته باشد.

رشیدیان اذعان کرد: شبکه بهداشت و درمان از ابتدای شهریورماه در سه روستا دارای خانه بهداشت که کانون چندین روستای همجوار نیز هستند، از جمله حبیب آباد و قلعه سین و یوسف رضا پایگاه هایی ایجاد کردند که با پیگیری و مراجعه مسئولین جهت مشاهده روند کار، دریافتیم که شرایط این پایگاه ها قابل قبول است.

رشیدیان از واکسیناسیون روزانه ۱۰۰ نفر در این پایگاه ها خبر داد و تصریح کرد: ظرفیت موجود واکسیناسیون در این شبکه های بهداشت نشان دهنده موفقیت شهرستان در تسریع روند واکسیناسیون بوده است و براساس بازدید امام جمعه شهرستان و مسئولان مربوطه، از این پایگاه ها، از اجرایی شدن این پیشنهاد کمال رضایت را داریم.

این مقام مسئول از اجرایی شدن این پیشنهاد در سایر روستاهای شهرستان خبر داد و گفت: با وجود ۲ بخش، ۳ روستا در بخش مرکزی و ۳ روستا در بخش جلیل آباد که جمعیت آنها مطابق آخرین سرشماری ۳۰ هزار نفر است توانستیم بخشی از آنها را واکسینه کنیم.

وی ضمن اشاره به اینکه بخشی از روستاییان از اتباع هستند، ادامه داد: با این تفاسیر بیش از ۶۰ درصد روستاییان بخش مرکزی واکسینه شدند.

رشیدیان ظرفیت و عملکرد واکسیناسیون شهرستان را مطلوب دانست و بیان کرد: با وجود دو پایگاه تجمیعی در شهر و شش پایگاه روستایی از نظر فرایند واکسیناسیون در وضعیت رضایت بخشی به سر می‌بریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار