استاندار تهران از مردم جهت حضور در یازدهمین جشنواره سراسری کتابخوانی رضوی که بصورت مجازی برگزار خواهد شد، دعوت کرد.
کد خبر: ۹۹۵۴۸۱
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸ 21 September 2021

به گزارش «تابناک تهران» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، انوشیروان محسنی بندپی در پیامی اعلام کرد: برگزاری یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی با بخش های ویژه خانوادگی و گروه های سنی مختلف به صورت مجازی، می تواند ساعات دلنشینی را برای گذران اوقات فراغت خانواده ها به شیوه ای مفید و موثر فراهم آورد و فرصتی برای ارتباط برقرار کردن هرچه بهتر با اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و خودسازی است.

وی تاکید کرد: در این روزها که کودکان و نوجوانان عزیز به واسطه همه گیری بیماری کرونا از شرکت در جمع همسالان محروم هستند شرکت در این رقابت سازنده می تواند پشتوانه ارزشمندی جهت بهره گیری ایشان از معارف اهل بیت در زندگی و آینده شان فراهم آورد.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: بی‌شک، جشنواره کتاب‌خوانی رضوی فرصتی برای ترویج فرهنگ متعالی اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع)، الگوبرداری مردم از سبک زندگی ائمه اطهار ، نهادینه شدن عادت به کتاب‌خوانی و در نتیجه توسعه فرهنگی جامعه خواهد بود لذا همه دستگاه‌های اجرایی، فرهنگی، سازمان‌های مردم‌نهاد و مردم ادب دوست و کتابخوان استان تهران را به شرکت در این جشنواره ارزشمند دعوت می کنم.

به گزارش ایرنا، یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با همکاری بنیاد فرهنگی هنری بین المللی امام رضا (ع) و معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی، شناسایی و معرفی کتاب های فاخر مرتبط با فرهنگ و سیره اهل بیت(ع)، با اضافه شدن بخش ویژه حضرت مهدی(عج) برگزار می شود.

در یازدهمین دوره این جشنواره در کنار رشته های نقاشی، پویش کتابخوان، مسابقه چهارگزینه ای و داستانک نویسی، رشته های شعرسرایی، پویش «برای امام زمانم» و قصه گویی اضافه شده و برای جلب مشارکت بیش از پیش ناشران و کتابداران 2 بخش حمایت از چاپ و انتشار منابع برتر و نیز مروجان فرهنگ رضوی در نظر گرفته شده است.

این جشنواره در 2 بخش «فردی» و «خانوادگی» در بستر الکترونیک برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند با مطالعه منابع مرتبط، به صورت فردی یا خانوادگی از طریق سامانه مسابقات الکترونیک کتابخوانی به نشانی www.samakpl.ir در جشنواره شرکت کنند.

در بخش «فردی» افراد علاقه‌مند می‌توانند متناسب با رده سنی خود ضمن مطالعه کتاب‌ها در هر یک از رشته های جشنواره شرکت کنند. در بخش «خانوادگی» نیز اعضای خانواده‌ می‌توانند متناسب با رده سنی خود با مطالعه کتاب ها، به بخش خانوادگی سایت مراجعه کرده و در هر یک از رشته های مسابقه شرکت کنند.

شرکت کنندگان در مسابقه تنها می توانند در یکی از قالب‌های فردی و خانوادگی شرکت کنند همچنین شرکت کنندگان بخش خانوادگی دو بار وارد مرحله قرعه‌کشی خواهند شد.

مهلت شرکت در جشنواره

علاقه‌مندان به شرکت در یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی تا ۱ آبان ۱۴۰۰ فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. 

علاقه مندان می توانند برای دریافت فایل منابع به آدرس‌ www.samakpl.ir مراجعه و یا به منظور دریافت امانی – فیزیکی کتاب‌های جشنواره به کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور مراجعه کنند.

نشانی دبیرخانه

تهران، بلوار کشاورز، تقاطع فلسطین، خیابان شهید کبکانیان، خیابان شهید طباطبایی‌رفیعی، نبش کوچه شهید نوری (کامبیز)، پلاک ۱۸، معاونت توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی، اداره‌کل ترویج کتابخوانی و امور فرهنگی.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار