معاون حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای تهران از افزایش غرق شدگی در محدوده های تاسیسات آبی استان نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: شنا در محدوده های تاسیسات آبی تهران جان ۲۸ نفر را از ابتدای سال جاری تا پایان هفته اول شهریور گرفت.
کد خبر: ۹۹۵۴۹۷
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶ 21 September 2021

به گزارش «تابناک تهران»، احمدعلی قربانیان با اشاره به میزان غرق شدگی در سد و رودخانه‌های استان تهران گفت: از ابتدای امسال تا هفته اول شهریور ماه، ۲۸ مورد فوتی بر اثر غرق شدگی در تاسیسات آبی تهران رخ داده که ۹ مورد در دریاچه مخازن سدها، ۱۷ مورد در شبکه‌های آبیاری و زهکشی و دو مورد نیز در رودخانه بوده است.

وی ادامه داد: دریاچه سدها و کانال‌های آبیاری به هیچ عنوان محل مناسبی برای تفریح و شنا نیست، ولی متاسفانه با توجه به این همه هشدارها باز هم شاهد بی احتیاطی و حوادث تلخ و جبران ناپذیری هستیم.

معاون حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای تهران اضافه کرد: تعداد غرق شدگی‌ها در سال گذشته در همه تاسیسات و رودخانه‌ها ۲۷ مورد بود، اما این آمار در شش ماهه امسال به ۲۸ نفر رسیده و متاسفانه این آمار نگران کننده است و امیدواریم که با توصیه‌هایی که داریم و توجه جدی شهروندان این حادثه‌ها کاهش یابد و حتی شاهد یک مورد حادثه نیز در تاسیسات نباشیم.

قربانیان با بیان اینکه احتمال وقوع حادثه غرق شدگی در شش ماهه دوم سال نیز وجود دارد، گفت: آمار بلند مدت بیانگر این است که ممکن است در ماه‌های آینده نیز حوادث این چنینی رقم بخورد لذا لازم است شهروندان توجه جدی به این موضوع داشته باشند.

وی، با بیان اینکه شرکت آب منطقه‌ای تهران به واسطه جایگاهی که دارد بر اساس تکالیف قانونی اطلاع رسانی، ایمن سازی، دیوار و فنس کشی ها، بنر و نصب علائم هشدار در نقاط حادثه خیز را همواره در دستور کار خود دارد، گفت: در مراکز جمعیتی و محدوده‌های شهری این وظیفه بر عهده شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گذاشته شده است و خارج از محدوده‌های بافت شهری و روستایی این مسئولیت بر عهده شرکت آب منطقه‌ای قرار دارد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای تهران با بیان اینکه در استان تهران بیش از ۷۵۰ کیلومتر کانال وجود دارد، گفت: متاسفانه برخی شهروندان توجه کافی به هشدارها ندارند و حتی دیده می‌شود که شماری، اقدام به بریدن فنس‌ها و یا سرقت نرده‌ها می‌کنند.

قربانیان تصریح کرد: با توجه به گستردگی تاسیسات، امکان اجرای دیوار و فنس کشی در تمام شبکه‌های آبیاری و کانال‌ها کشاورزی وجود ندارد.

وی از شهروندان خواست: با توجه به علائم هشدار ورود به حریم دریاچه سدها و شبکه‌های آبیاری، جلوی این اتفاقات را بگیرند.

به گفته معاون حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای تهران شبکه کانال ورامین، رودخانه‌های سد امیرکبیر و شبکه آب رباط کریم بیشترین تلفات غرق شدگی را به خود اختصاص داده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار