زنگ آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ در مدارس استان تهران نواخته شد.
کد خبر: ۹۹۶۴۲۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲ 25 September 2021

به گزارش «تابناک تهران»، صبح امروز سوم مهرماه زنگ آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ همزمان با سراسر کشور در مدارس استان تهران نواخته شد.

زنگ آغاز سال تحصیلی در اسلامشهر توسط معاون رئیس جمهور در امور زنان نواخته شد

زنگ آغاز سال تحصیلی جدید صبح امروز با حضور معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، معاون آموزش متوسط اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسئولین شهرستان اسلامشهر، در مدرسه دخترانه شهید اورکی نواخته شد.

در این مراسم که مادر شهید والا مقام محمد اورکی نیز حضور داشت، زنگ بازگشایی مدارس همزمان با شروع سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ بطور مشترک بدست انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و فرزند شهید مدافع سلامت مهدی حبیب پور بصورت مشترک نواخته شد.

در سال تحصیلی جدید بالغ بر ۱۰۰ هزار دانش آموز دختر و پسر، در ۲ منطقه آموزش و پرورش اسلامشهر و چهاردانگه با توجه به دستورالعملهای بهداشتی و با حفظ فاصله گذاری اجتماعی در مقاطع و پایه های مختلف تحصیلی ،بصورت حضوری و مجازی با استفاده از شبکه آموزشی شاد آموزش و پرورش مشغول کسب و علم و دانش خواهند شد.

زنگ آغاز سال تحصیلی جدید در شهرستان رباط کریم نواخته شد

آیین بازگشایی مدارس با حضور مسئولین شهرستانی در مدرسه شاهد بهشت رباط کریم برگزار شد.

صبح امروز سوم مهرماه مراسم ویژه بازگشایی مدارس در مدرسه دخترانه شاهد بهشت با حضور امام جمعه شهرستان، فرماندار و دیگر مسئولین و خانواده های معظم شهدا برگزار و زنگ آغاز سال تحصیلی جدید به صورت نمادین در این مدرسه نواخته شد.

گفتنی است طرح استقبال از مهر با انجام اقداماتی از قبیل ضدعفونی و پاکسازی مدارس به منظور فراهم سازی امکان فعالیت مراکز آموزشی بر اساس پروتکل های بهداشتی اجرا شد.

زنگ آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰_۱۴۰۱ در پیشوا نواخته شد

همزمان با سوم مهر ماه ۱۴۰۰ زنگ سال تحصیلی جدید باحضور مسوولان شهرستانی و جمعی از دانش آموزان در مدرسه شهید آیت الله مشکینی نواخته و به صدا درآمد.

صبح امروز آیین بازگشایی مدارس پیشوا همزمان با سراسر کشور باحضور مسوولین شهرستانی در مدرسه شهید آیت الله مشکینی این شهرستان برگزار شد.

سعید تاجیک مدیر آموزش و‌ پرورش شهرستان پیشوا در این مراسم، اظهار کرد: امسال مهر را در شرایطی آغاز می کنیم که مردم شاهد چگونگی‌ آموزش بودند و درود و صلوات به ارواح شهدا و گرامی میداریم یاد معلمی که بر اثر کرونا در این شهرستان دار فانی را وداع گفتند، امیدواریم که هرچه زودتر این ویروس منحوس ریشه کن شود.

وی گفت: تقارن اربعین و دفاع مقدس و بازگشایی مدارس به ما می آموزد که از این ایام درس بگیریم، باید ارزش های دفاع مقدس را به فال نیک بگیریم و از فرصت مناسب استفاده کنیم.

مدیر آموزش و پرورس پیشوا گفت: امروز مسوولیت خطیری در دست معلمان ما است و امید است بتوانند دانش آموزانی تربیت کنند که برای نسل های بعدی ما ساخته شوند و مفید باشند.

تاجیک افزود: در دو مدرسه پیشوا واکسن کرونا به دانش آموزان تزریق خواهد شد که از والدین میخواهیم این مهم را هرچه زودتر انجام دهند تا بتوانیم با کمک یکدیگر زنجیره ویروس کرونا را قطع کنیم.

حسین عباسی فرماندار شهرستان پیشوا در این آیین افزود: ایام دفاع مقدس را گرامی می داریم، شهیدان با رشادت و ایثارگری توانستند امنیت و آرامش را برای ما به ارمغان بیاورند و بعد از ایام الله دهه فجر گنجینه دینی را برای ما رقم زدند، ایثار و فداکاری و استکبار ستیزی همه آنها ارمغان جانبازان و ایثارگران و شهیدان بود و از خداوند متعال خواستاریم ما را لایق این نعمت قرار دهد.

وی گفت: دانش و سواد و علم موضوعی است که همه به آن اعتقاد داریم و خداوند متعال و ائمه معصومین ما را به تدبیر و تدبر در کارها دعوت کره اند و این نشان می دهد که علم و دانش دارای ارزش بالایی است و بدانیم که با کسب علم و دانش می شود به پیشرفت های بزرگی در زندگی دست یافت.

آغاز بازگشایی مدارس در ورامین

مراسم بازگشایی مدارس با حضور مسوولین شهرستانی در مدرسه دخترانه دبیرستان فضیلت شاهد شهرستان ورامین برگزار شد.

امیر محمدی مدیر آموزش و پرورش ورامین در آیین بازگشایی مدارس در ورامین، اظهار کرد: فصل پاییز نیست چرا که فصل دو بهار است ابتدا آغاز فصل بهار آموزش و دوم آغاز فصل بهار ایثارگری و جانفشانی رزمندگان است.

وی گفت: امروز آموزش را در فضای مجازی در کل کشور و علی الخصوص در شهرستان ورامین آغاز خواهد شد و دانش آموزان فعالیت آموزشی شروع می کنند.

مدیر آموزش و‌پرورش ورامین افزود: کلاس های زیر ۱۵ نفر از ابتدای مهر به صورت حضوری فعال خواهند بود و به صورت ترکیبی مجازی و حضوری دانش آموزان به تحصیل خواهند پرداخت.

محمدی بیان کرد: مدارس زیر ۳۰۰ نفر و کلاس‌های زیر ۳۰ نفر به صورت رسمی از ۱ آبان به صورت حضوری بازگشایی خواهد شد.

حجت الاسلام سید محسن محمودی امام جمعه موقت شهرستان ورامین گفت: راه و رسم شهدا باید در مدارس ترویج شود و دانش آموزان با مطالعه سیره زندگی شهدا به ویژه شهدای شهرستان ورامین باید این عزیزان را الگو خود قرار دهند.

وی گفت: فرهنگ کتابخوانی کتاب شهیدان و انبیا ‌باید در بین دانش آموزان گسترده شود و در این امر باید مسئولین کمک کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار