آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) اعلام کرد: نحوه حضور علاقه مندان در کربلای ایران به نحوی طراحی شده که دلدادگان حسینی پس از سلام از راه دور، بدون ورود به فضای محدود ضریح‌های مقدس از مسیرهای تعیین شده تردد و عبور کنند و فرصت را در اختیار سایر راهپیمایان قرار دهند.
کد خبر: ۹۹۶۴۲۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۸ 25 September 2021

به گزارش «تابناک تهران» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع)، تمام محدودیت ها به منظور حفظ سلامتی زائران و مردم عزیز و پیشگیری از وقوع حوادث ناگوار وضع شده و در روز اربعین، به غیر از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در نقاط تعیین شده، هیچگونه برنامه دیگری که موجب توقف یا تجمع زائران باشد در آستان برگزار نخواهد شد.

همچنین روابط عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) ویژه برنامه ها و نحوه سوگواری ایام منتهی به اربعین حسینی در کربلای ایران اسلامی را نیز اعلام کرد.

براساس برنامه های اعلامی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)، امسال نیز، این بارگاه ملکوتی با برگزاری ویژه‌برنامه‌های آئینی به ۲ شکل حضوری و رسانه ای هم چون گذشته پذیرای زائران بوده و تدابیر ویژه‌ای برای این ایام در نظر گرفته شده است.

در همین راستا، شنبه سوم مهرماه، ویژه برنامه ای بصورت زنده و بدون حضور جمعیت از ساعت ۱۶ با سخنرانی حجت الاسلام کاظم صدیقی و مرثیه خوانی حاج امیر نعیمی میهمان نگاه مخاطبین شبکه قرآن و معارف سیما می شود.

ویژه‌ برنامه شب اربعین مقارن با یکشنبه چهارم مهرماه، با سخنرانی حجت الاسلام دکتر ناصر رفیعی و مرثیه ‌سرایی حاج مجتبی باقری بعد از نماز مغرب و عشاء در صحن امام حسین(ع)، البته (با حضور جمعیت) و رعایت شیوه نامه های بهداشتی برپا خواهد شد.

بر اساس این گزارش، ویژه برنامه های قرائت زیارت اربعین در ظهر روز اربعین از ساعت ۱۱ و همچنین در همین روز از ساعت ۱۳:۳۰ با سخنرانی حجت الاسلام حائری زاده و مرثیه خوانی حاج مرتضی طاهری (بدون حضور جمعیت) به روی آنتن زنده شبکه قرآن و معارف سیما می رود.

طی سالیان گذشته کاروان عظیم عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) استان تهران همزمان با اربعین حسینی با عنوان جاماندگان کربلای حسینی از نقاط مختلف تهران بخصوص میدان امام حسین(ع) با پای پیاده عازم حرم حضرت عبدالعظیم(ع) می شدند و ارادت خود را نسبت به اهل بیت(ع) نشان می دادند.

سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا این مراسم معنوی برگزار نشد ولی ۲ سال قبل بیش از یک و نیم میلیون نفر در راهپیمایی جاماندگان اربعین در پایتخت شرکت کردند.

شهرری با وجود حرم مطهر عبدالعظیم (ع) که ثواب زیارت ایشان براساس حدیثی از امام هادی (ع) با زیارت امام حسین (ع) برابری می کند به کربلای ایران معروف است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار