فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا تهران گفت: برخی از واکسن‌های تولید داخل که کیفیت خوبی نیز دارند به زودی به مدار واکسیناسیون اضافه شوند که مردم استقبال خوبی نیز داشته‌اند.
کد خبر: ۹۹۶۷۴۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۷ 26 September 2021

به گزارش «تابناک تهران»، علیرضا زالی فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا تهران عصر امروز در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان تهران اظهار کرد: خوشبختانه در هفته گذشته روند پرشتابی در واکسیناسیون انجام گرفت و بیش از ۹۰ درصد مراکز دو شیفته و ۱۹ مرکز شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به مشارکت خانه‌های بهداشت و سلامت برای واکسیناسیون در شیفت عصر افزود: این زیرساخت‌های شکل گرفته بایستی با روندی شتابان ادامه پیدا کند.

فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا تهران بیان کرد: در رابطه با استقبال عمومی از واکسن کرونا، آمار جهانی ۱۵ تا ۲۵ درصد عدم استقبال به واکسن را نشان می‌دهد و در کشور ما نیز این موضوع وجود دارد و در کنار اقداماتی ایجابی و تشویقی، شاید در آینده تنوع در سبد واکسیناسیون بتواند موجب استقبال شود.

زالی گفت: برخی از واکسن‌های تولید داخل که کیفیت خوبی نیز دارند به زودی به مدار واکسیناسیون اضافه شوند که مردم استقبال خوبی نیز داشته‌اند.

وی با بیان اینکه موضوع مدیریت هوشمند نیز در دستور ستاد ملی کرونا است، تصریح کرد: در آینده بهره‌مندی از بسیاری از خدمات اجتماعی و عمومی منوط به ارائه کارت واکسیناسیون باشد که منجر به استقبال بیشتر شهروندان از واکسیناسیون می‌شود.

فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا تهران با اشاره به موفقیت مراحل اول و دوم کارآزمایی بالینی واکسن فخرا، ادامه داد: واکسن فخرا در فاز بالینی سوم قرار دارد و پروفایلی مشابه سینوفارم و برکت دارد.

وی خاطرنشان کرد: دیروز مجموع مراجعان بهداشتی به ۱۴ هزار و ۳۵۰ و تعداد بستری روزانه به بیش از ۱۰۰۰ نفر رسید و به نظر می‌رسد رشد در شاخص سرپایی و بستری در تهران می‌تواند زنگ خطری باشد که بایستی این روند سینوسی بررسی و رصد شود.

زالی گفت: برای کفایت و اثربخشی واکسیناسیون و پیشگیری از پیک‌های بعدی بایستی فرآیند بیماریابی با شدت بیشتری دنبال شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار