امام جمعه دماوند با بیان اینکه روشنگری و انتقاد سازنده باید بدون اتهام و بداخلاقی و همراه با استقامت و تکرار باشد، گفت: تذکر دلسوزانه همواره برای افراد و آحاد جامعه سودمند بوده است.
کد خبر: ۹۹۷۹۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۶ 01 October 2021

به گزارش «تابناک تهران»، حجت الاسلام والمسلمین کاظم فتاح دماوندی، در خطبه های این هفته نمازجمعه شهر دماوند که با حضور نمازگزاران در مسجد جامع این شهر برگزار شد، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز اربعین حسینی خطاب به دانشجویان به اهمیت مساله تبیین و آگاه سازی مردم در زمینه های مختلف پرداختند؛ نجات دادن مردم از دریای شبهات و شایعات و ابهامات و تبیین حقایق، جهاد امروز و هر روز خداپرستانِ مردم دوست است.

این مقام مسئول ادامه داد: هم باید حرف خوب بزنیم و هم خوب حرف بزنیم و این به منزله همراه کردن سخن عقلانی به زیور عواطف انسانی است.

حجت الاسلام فتاح دماوندی‌ با تاکید بر اینکه فضای مجازی جبهه فکری و محلی جهت تبلیغ اهداف جمهوری اسلامی و قوی کردن همه جانبه ایران است، گفت: در دفاع از آرمان‌های الهی و منافع مردم سلیقه‌های جناحی را باید کنار گذاشت و حقایق را بدون تعصب بیان کرد.

وی در ادامه با اشاره به تحولات شمال ایران و اظهارات نسنجیده و اقدامات ناپخته دولت جمهوری آذربایجان، تصریح کرد: اتفاقات مرزهای شمالی جمهوری اسلامی ایران بوی توطئه آمریکایی- اسرائیلی می دهد.

ایران در تله سیاسی- امنیتی اردوغان و علی‌اف نخواهد افتاد

خطیب جمعه دماوند افزود: اردوغان و علی‌اف بازی گرفته شده اند و ایران استاد ماهر صبر و خویشتنداری است و در تله سیاسی امنیتی مرزهای شرقی و شمالی نخواهد افتاد.

وی تاکید کرد: اصل اساسی ما حسن همجواری و تقویت روابط متنوع و حفظ منافع مشترک همراه با حفظ استقلال و حفظ مرزهای رسمی هر کشور است.

امام جمعه دماوند با تاکید بر اینکه هرگونه توطئه برای تغییر مرزها را محکوم و هر فتنه آتش‌سوزی را خاموش خواهیم کرد، گفت: به رژیم صهیونیستی و اربابش‌ اجازه سوء استفاده از اتفاقات را نخواهیم داد.

موقوفه خواران به مراجع قضایی معرفی شوند

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به در پیش بودن روز وقف، گفت: سنت وقف از پیامبر و امامان(ع) برای ما به یادگار مانده است؛ وقف برای امور خیر، پرونده عمل انسان را برای ثبت حسنات تا روز قیامت باز نگه می دارد.

وی با بیان اینکه وقف برای مدرسه، حوزه علمیه و دانشگاه، ایتام و نیازمندان، جهیزیه و کمک به تحصیل، ازدواج و فرزندآوری و همچنین اشتغال مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: برای حفظ موقوفات، همه مسئول هستیم و کسانی که حق موقوفه را نمی دهند و موقوفه خواری می کنند را به مراجع قانونی معرفی کنیم.

خطیب جمعه دماوند در آستانه رحلت پیامبر خاتم و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) با بیان اینکه اسلام عزیز آخرین دین الهی و قرآن آخرین کتاب هدایت بشر و پیامبر(ص) ما آخرین پیامبر است، گفت: اسلام برای حکومت و اجرا شدن آمده و صرفا برای دعوت زبانی و نصیحت محض نیست؛ تحقق حکومت الهی جز با وجود رهبران اسلامی و همراهی مردم و وجود قوانین محکم میسر نیست.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: بلوغ فکری و سیاسی و اجتماعی مردم شریف و بزرگ ایران باعث همراهی با نایب عام امام زمان و تشکیل جمهوری اسلامی شد.

حجت الاسلام فتاح دماوندی تاکید کرد: رمز پیروزی و ماندگاری نظام ما وحدت مردم و تبعیت از رهبری است؛ نهضت ما حسینی و انتظار ما تشکیل حکومت جهانی مهدوی است.

امام جمعه شهرستان دماوند گفت: برای تشکیل، حفظ و پیشرفت جمهوری اسلامی خون دل‌ها خورده و شهید داده‌ایم و تا صبح ظهور ایستاده‌ایم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار