طرح واکسیناسیون سیار کرونا با هدف واکسینه کردن افراد ناتوان و استقرار این سیستم در محل‌های پردد شهری امروز (یکشنبه) با حضور مسئولان شهرستانی در ضلع جنوب حرم عبدالعظیم (ع) راه اندازی شد.
کد خبر: ۹۹۸۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۴ 03 October 2021

به گزارش «تابناک تهران»، رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری، روز یکشنبه در حاشیه راه اندازی طرح واکسیناسیون کرونا سیار هوشمند به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح واکسیناسیون که به صورت تریلر کوچک پشت کامیونت بسته می شود قابلیت حمل به مراکز شلوغ تزریق واکسن، تجمع های مردمی و خانه افراد ناتوان را دارد.

دکتر علیرضا صدرایی با اشاره به اینکه ظرفیت کنونی این طرح تزریق واکسن کرونای هوشمند و سیار روزانه یکهزار دوز واکسن است، خاطرنشان کرد: ظرفیت این مرکز بنا به نیاز می تواند تا چند برابر افزایش یابد.

این مسئول اضافه کرد: هم اکنون ۱۰ نفر در این طرح مشغول به خدمات رسانی به مردم هستند که در صورت افزایش ظرفیت تزریق به تعداد این افراد نیز اضافه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برخی از شهرواندان به دلایلی مانند معلولیت و کهنسالی امکان حضور در مراکز تزریق واکسن را ندارند، افزود: این طرح سیار و هوشمند این امکان را می دهد که تمامی افراد جامعه امکان تزریق واکسن بدون کمترین سختی را داشته باشند.

صدرایی یادآور شد: هم اکنون میزان مراجعه به مراکز واکسیناسیون کرونا بالا است ولی به مرور که افراد جامعه واکسینه شدن تعداد مراجعه کنندگان کاهش خواهد یافت ولی پس از آن افرادی که به هر دلیلی واکسن دریافت نکنند با محدودیت های اجتماعی روبرو خواهند شد.

وی یادآور شد: مرکز واکسیناسیون سیار و هوشمند شهرستان ری این امکان را دارد که بنا به درخواست ادارات و مراکز مختلف در محل حاضر شود و تمامی افراد حاضر در آنجا را واکسینه کند.

راه اندازی مرکز واکسیناسیون سیار هوشمند کرونا امروز(یکشنبه) با همکاری فرمانداری ویژه شهرستان ری، یگان ویژه ناجا، شهرداری منطقه ۲۰ (شهرری)، شبکه بهداشت و درمان در شهرستان ری صورت پذیرفت همچنین در این مراسم حسین توکلی کجانی فرماندار ویژه شهرستان ری، سرتیپ پاسدار حسن کرمی فرمانده کل یگان های ویژه ناجا، فرهاد افشار شهردار منطقه ۲۰ (شهرری)، علیرضا صدرایی رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری حضور داشتند.

شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار