مدیرراه و شهرسازی شهرستان ری از انعقاد قرارداد واگذاری هشت هکتار از زمین‌های موات بخش ۱۲ تهران جهت انتقال اصناف مزاحم پلاستیک و ملامین شهرستان ری خبر داد.
کد خبر: ۹۹۸۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۷ 03 October 2021

به گزارش «تابناک تهران»، وجیه الله سلطانی روز یکشنبه با تشریح عملکرد ۶ ماهه اداره متبوعش افزود: قرارداد واگذاری هشت هکتار از زمین های موات پلاک ثبتی بخش ۱۲ تهران در قبال وصول مبلغ حدود ۱۰۰ میلیارد ریال به نفع دولت و بیت المال که از سال ۱۳۹۳ تاکنون بلاتکلیف مانده بود، منعقد شد.

وی اظهار داشت: اخذ صورت مجلس تفکیکی شهرک فرهنگیان در پلاک ثبتی ۱۷۳۸۶/۴۶۷۸ بخش هفت تهران شامل ۸۳ قطعه تفکیکی از قطعه یک به مساحت ۳۲ هزار و ۸۷ متر مربع و اخذ حدود ۱۲۰ فقره اسناد مالکیت تک برگ به نام دولت جمهوری اسلامی با نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن از دیگر اقدامات ۶ ماهه نخست امسال اداره راه و شهرسازی شهرستان ری بوده است.

این مسئول به بررسی و صدور بیش از ۱۵۰ فقره نامه انتقال قطعی واحدهای مسکونی کیانشهر، مسگرآباد و غیره که از این تعداد حدود ۹۰ مورد منجر به تنظیم سند قطعی در دفترخانه شده است اشاره کرد.

سلطانی اضافه کرد: تشکیل پرونده و بررسی بیش از ۵۰ مورد درخواست در اجرای ماده هفت قانون زمین شهری که از این تعداد ۲۰ مورد منجر به صدور مجوز ادامه ید مالکانه یا مجوز ماده هفت قانون شده اند و بررسی حدود ۲۵ فقره از پرونده های سیمان ری که از این تعداد سه فقره منجر به انعقاد قرارداد شده از جمله مهمترین فعالیت های اداره راه و شهرسازی شهرستان ری طی ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ است.

وی به صدور ۷۵ فقره ابلاغ مالی در ارتباط با ارزیابی پرونده های انتقال قطعی شهرک کیانشهر و کارخانه سیمان اشاره و یادآور شد: درآمدزایی تقریبی ۱۵ میلیارد ریالی از طریق صدور ابلاغ های مال موضوع بند هفت تشکیل پرونده کمیسیون ماده ۱۲ به تعداد تقریبی ۷۰ مورد و ارسال حدود ۵۰ پرونده به دبیرخانه کمیسیون جهت بررسی و صدور نظریه، رسیدگی به تعداد ۵۰ پرونده حقوقی توسط کارشناسان حقوقی ری و همچنین مذاکره و برگزاری جلسات با مدیریت منابع طبیعی شهرستان ری جهت تحویل و تحول اراضی ملی واقع در محدوده و حریم شهر از دیگر اقدامات این اداره بوده است.

سلطانی اظهار امیدواری کرد، در ۶ ماهه دوم سال با قدرت بیشتری از منافع دولت دفاع کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار