روی خط پایتخت امروز دوشنبه به اخبار مناطق تهران از ساماندهی مشاغل مزاحم در منطقه ۱۹ تا رفع خطر از معابر با دیواره سنگی منطقه ۴ تهران می‌پردازد.
کد خبر: ۹۹۸۸۶۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۷ 04 October 2021

به گزارش «تابناک تهران»، مجید صبوری معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۱۹ گفت: ۱۳ مورد از مشاغل مزاحم به دلیل ایجاد آلودگی های مختلف اعم از صوتی، آلودگی آب و خاک رأی تعطیلی دریافت کرده بودند که پس از صدور اخطار تعطیل شده و یا تغییر شغل دادند.

وی افزود: همچنین با توجه به صدور رأی بند ۲۰ درخصوص اجرای تمهیدات برای ۶ مورد مشاغل آلاینده و پرخطر در رسته های مکانیکی و خیاطی و اجرای نکردن رأی، اخطارهای لازم مجددا صادر و اجرا شد.

ایمن سازی و رفع خطر معابر شمال شرق تهران با احداث دیوارهای سنگی

مهدی پورشاسب معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۴ تهران از ایمن سازی معابر و احداث ۲ دیوار سنگی در محله حکیمیه خبر داد.

وی افزود: به منظور پیشگیری از مخاطرات احتمالی در شرایط بحرانی و امنیت شهروندان، ایمن سازی دو معبر محله حکیمیه و آماده سازی برای فصول بارندگی با احداث دیوار سنگی به طول تقریبی ۵۰۰ متر در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: نخستین دیوار به طول تقریبی ۵۵ متر و ارتفاع ۳ متر در محله حکیمیه، کوی لاله در دستور کار قرار گرفته و به زودی به پایان می رسد.

معاون شهردار منطقه ۴ گفت: به منظور ایمنی بیشتر شهروندان و رفع خطرهای احتمالی، احداث دومین دیوار سنگی حائل در خیابان باباییان جنوبی به طول تقریبی ۴۵۰ متر و ۳ متر ارتفاع در حال احداث است و پیش بینی می شود تا پایان سال به بهره برداری برسد.

پورشاسب با اشاره به اجرای طرح استقبال از مهر و ایمن سازی معابر برای بازگشایی احتمالی مدارس خاطرنشان کرد: در این طرح که تا ۱۵ مهر ادامه دارد، آسفالت معابری که نیاز به مرمت و بازسازی دارند با همکاری نواحی ۹ گانه شناسایی و نسبت به رفع خطر آنها اقدام می شود.

برگزاری مانور ۱۳۷ و تمهیدات ویژه در راستای بارش های پاییزی

سمیه حاجوی شهردار منطقه ۷، از اجرای مانور و تمهیدات ویژه پرسنل اجرایی خدمات شهری و سامانه ۱۳۷ در نقاط حساس و آبگیر همزمان با فرا رسیدن فصل پاییز در این منطقه خبر داد.

وی افزود: همزمان با فرارسیدن فصل پاییز و شروع بارش های ناگهانی از آمادگی سامانه ۱۳۷ در این منطقه خبر داد و گفت: با توجه به غیرقابل پیش بینی بودن تغییرات ناگهانی جوی و احتمال بارش ها و به منظور جلوگیری از هرگونه آبگرفتگی و خدمت رسانی هرچه بیشتر و بهتر به شهروندان، پرسنل اجرایی خدمات شهری و سامانه ۱۳۷ منطقه، از لحاظ امکانات و تجهیزات لازم برای بارش های ناگهانی پاییزی در این مانور مورد ارزیابی قرار گرفت.

حاجوی ادامه داد: همکاران خدمات شهری با استقرار نیروی کارگری با تجهیزات، اقدامات لازم برای پیشگیری و کنترل هرگونه بحران و عارضه را در خصوص سیلاب، آبگرفتگی و آب ماندگی انجام داده اند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در این عملیات هرس درختان در معابر اصلی و فرعی و بوستان ها، لایروبی، پاک سازی و کف کشی انهار و نظافت و تخلیه رسوبات و زباله گیرها، تعمیر و مرمت انهار و جداول در سطح معابر، بررسی و اصلاح شیب معابر به منظور هدایت روان آب ها از سطح معابر به داخل نهر در دستور کار قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار