فرماندار پیشوا گفت: سرانه ورزشی پیشوا ۶۷ سانتی‌متر است و افزایش این سرانه به توجه ویژه مسوولان استانی و کشوری نیاز دارد.
کد خبر: ۹۹۹۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۲ 05 October 2021

به گزارش «تابناک تهران»، حسین عباسی روز سه‌شنبه در جریان بازدید وزیر ورزش وجوانان از طرح‌های نیمه تمام ورزشی پیشوا گفت: پیشوا، پنجمین شهر مذهبی مهم کشور و دومین شهر مهم مذهبی استان تهران است و وجود با برکت امامزاده جعفر فرزند بلافصل حضرت امام موسی کاظم(ع) و برادر تنی امام رضا(ع) کانون شکل‌گیری این شهر و شهرستان بوده است.


وی افزود: از برکات وجودی امامزاده جعفر(ع) همین بس که در دوران خفقان ستمشاهی، مردم پیشوا، ورامین و قرچک قیام کفن‌پوشان سال ۴۲ را رقم زدند و آثار معنوی این امامزاده گرانقدر از سطح آگاهی مردم در آن دوره کاملا هویداست.


وی تصریح کرد: مردم پیشوا با وجود خدماتی که تا امروز دریافت کردند، با محرومیت‌هایی روبرو هستند که نمونه‌ای از آن را می‌توان درکمبود امکانات ورزشی شهرستان مشاهده کرد.


عباسی اظهار داشت: سرانه ورزشی پیشوا حدود ۶۷ سانتی‌متر است و این نشان‌هنده محرومیت‌های منطقه بخصوص در بعد ورزشی است.


وی گفت: پروژه احداث استادیوم ورزشی پیشوا در سال ۹۷ کلنگ‌زنی شده و دوبار توسط وزیر سابق ورزش و جوانان از این پروژه بازدید به عمل آمد ولی با وجود قول‌های مساعدی که از سوی مسوولان امر برای تکمیل و افتتاح پروژه داده شد، تاکنون این مهم تحقق نیافته است.


فرماندار پیشوا تصریح کرد: در حال حاضر مشکل اساسی پروژه مسئله انشعاب آب است که به دلیل فاصله سه کیلومتری از مجتمع‌های مسکونی، اعتبار ۲ الی سه میلیارد تومانی برای آن مورد نیاز است.


وی افزود: ساختار ضعیف ورزش پیشوا از حیث امکانات و نیروی انسانی و مشکلاتی که کارکنان اداره ورزش و جوانان با آن روبرو هستند نیازمند توجه و مساعدت ویژه است.


وی گفت: حضور و بازدید امروز مقام‌ عالی وزارت ورزش و جوانان از این پروژه و دیگر طرح‌های نیمه‌کاره مایه برکت بوده و امید مردم را برای بهبود کیفی خدمات متناسب با شان آنها بیشتر می‌کند.


امکانات ورزشی پیشوا در شرایط نگران‌کننده‌ای قرار دارد
نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی نیز در جریان این بازدید گفت: شهرستان پیشوا در حوزه ورزشی با فقر امکانات، تجهیزات، اماکن ورزشی، نیروی انسانی و فقر در ورزش بانوان روبروست که شرایط تلخ و نگران کننده‌ای است.


حسین نوش‌آبادی افزود: در هر شهرستانی به یک خانه جوان در کنار ادارات ورزش و جوانان نیاز داریم تا مباحث مربوط به جوانان در کنار امر ورزش با قوت پیگیری شود که این سه شهرستان از وجود این مکان بی‌بهره‌اند.


وی تصریح کرد: برای احداث استادیوم ورزشی پیشوا اعتبارات و تلاش های زیادی صرف شده است و نباید در پنج درصد نهایی، پروژه متوقف شود.


وی گفت: امیدوارم همکاری و همیاری موجود بین مسوولان شهرستان پیشوا و جدیت و انگیزه‌ای که در وزارت ورزش و جوانان وجود دارد شاهد تحول در امر ورزش باشیم.


در سفر یک روزه وزیر ورزش و جوانان از شهرستان‌های جنوب‌شرق تهران، ورزشگاه ولیعصر و شهدای هفت تیر قرچک، خانه جوان و ورزشگاه جوادآباد ورامین، سالن ورزش زورخانه‌ای و استادیوم ورزشی ۵ هزار نفره پیشوا مورد بازدید قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار