شهردار تهران با اشاره به اهمیت نوسازی ۱۰ هزار تاکسی‌ فرسوده، معیشت و امنیت شغلی تاکسیرانان گفت: نوسازی ناوگان در دستور کار قرار گرفته و سهم مربوط به شهرداری را هم پرداخت خواهیم کرد.
کد خبر: ۹۹۹۴۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۱ 07 October 2021

به گزارش «تابناک تهران» به نقل از روابط عمومی شهرداری تهران، علیرضا زاکانی پس از بازدید از مرکز کنترل و نظارت هوشمند و بخش نوسازی تاکسیرانی با خانواده شهدای تاکسیرانی دیدار و گفت و گو کرد.

شهردار تهران ضمن تسلیت به مناسبت رحلت پیامبر اکرم، شهادت امام رضا (ع) و امام حسن مجتبی (ع) گفت:  متاسفانه در این مدت 500 نفر از رانندگان تاکسی بر اثر بیماری کرونا جان خود را از دست داده اند.  

وی افزود: برعکس همه جای دنیا که سهم تاکسی از حمل و نقل عمومی به طور میانگین ۴ درصد را به خود اختصاص می دهد در ایران این سهم از حمل و نقل عمومی ۲۳.۸ درصد است و امروز ۷۸ هزار تاکسی در تهران داریم که ۶ هزار تاکسی از نوع ون هستند.

زاکانی گفت: به طور میانگین تاکسی ها بعد از ۹ سال و چهار ماه دچار فرسودگی  می شوند و نیازمند رسیدگی بیشتری هستند.

وی ادامه داد: بالغ بر ۹۰ هزار نفر از طریق حوزه تاکسیرانی خدمت رسانی می کنند، به اعتقاد کارشناسان رفع مشکلات، دغدغه ها و نیازها در ابعاد مختلف از جمله سلامت این ۹۰ هزار نفر از درجه اهمیت بالایی برخوردار است و باید به سمتی برویم که رانندگان تاکسی دغدغه معیشت، سلامت، ‌ امنیت شغلی را نداشته باشد.

مشکل بیمه رانندگان تاکسی حل خواهد شد

شهردار تهران گفت: ما از ارایه بسته های تشویقی و کمک معیشتی به خانواده بزرگ تاکسیرانی حمایت کرده و در این خصوص برنامه های مهم خواهیم داشت تا وضعیت زندگی تاکسیرانان بهتر شود.

شهردار تهران با اشاره به ضرورت نوسازی ۱۰ هزار تاکسی، گفت: نوسازی ناوگان در دستور کار قرار گرفته و در این زمینه سهم مربوط به شهرداری را هم پرداخت خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: به همان اندازه که خدمت رسانی را ضروری می دانیم، انتظار داریم تاکسیرانان در دو جهت ارایه خدمت داشته باشند، یکی در جهت مسافران حق جدی بر گردن ما دارند. این حق را تاکسیرانان رعایت می کنند اما این امر را تشدید کنند الگویی برای ۴۰۰ هزار تاکسی اینترنتی شوند.

فعالیت ۳۵ هزار تاکسی با متوسط سن ۱۰ تا ۱۵ سال

شهردار تهران بیان کرد: ناوگان تاکسیرانی پس از ۹ سال و ۴ ماه فرسوده می شود و شرایطی دارند که حدود ۳۵ هزار تاکسی بین ۱۰ تا ۱۵ سال است که در تهران فعال هستند.  

وی افزود: برای ما مهم است تاکسی در چه شرایطی ارایه خدمت می‌کند. شرایط را باید برای راننده تسهیل کنیم تا تاکسی خود را به‌روز کند و باید خدمات را طوری ارایه کنیم که به صرفه تاکسیران باشد و شهرداری بتواند ارایه خدمت‌ را به نفع رانندگان قرار دهد.

زاکانی با اشاره به نوع رقابتی با سایر خدمت دهندگان در حوزه تاکسی و حمل و نقل عمومی افزود: به نظرم تاکسیرانی با این قدمت‌ و خدمتگزاری رانندگانش وظیفه خودم می داند که کمک کنم این سیستم با هوشمند سازی بتواند وارد رقابتی جدی شود. 

شهردار تهران تصریح کرد: باید منطقی را در شهر حاکم کنیم تا رقابت پذیری انجام گیرد و خیر آن به مردم برسد. هوشمندسازی ناوگان تاکسیرانی امری ضروری است و تا قبل از پایان سال انجام خواهد گرفت.  

زاکانی با اشاره به ضرورت بهره‌مندی از تاکسی های هیبریدی، تاکید کرد: ارتقا ناوگان و استفاده از شرایطی که ناظر به هوای پاک و زیست پذیر کردن شهر تهران در مراحل بعدی است و در حال رایزنی هستیم تا بیش از پیش از این ظرفیت استفاده کنیم.

شهردار تهران در این جلسه دستور داد تا پایان امسال سامانه هوشمند مدیریت تاکسیرانی راه اندازی شود، براین اساس خدمات تاکسیرانی در ابعاد مختلف ارتقا خواهد یافت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار