رئیس کمیته موی‌تای استان‌ تهران، گفت: بانوان موی‌تای پایتخت در ۲ رده سنی جوانان و بزرگسالان راهی مسابقات قهرمانی کشور شدند تا در این رویداد مهم توان خود را اثبات کرده و مسافر رقابت‌های‌ جهانی شوند.
کد خبر: ۹۹۹۶۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱ 08 October 2021

به گزارش «تابناک تهران»، داوود رجایی دراین باره اظهار داشت: بانوان موی‌تای‌ پایتخت روز جمعه راهی زنجان، مسابقات کشوری شدند.

وی افزود: این رقابت ها از فردا شنبه به مدت چهار روز برگزار و نفرات برتر این مسابقات به منظور اعزام به مسابقات جهانی به اردوی تیم ملی دعوت می شوند.

به گفته وی، پیکارهای موی‌تای قهرمانی جهان، آذرماه در تایلند برگزار خواهد شد.

رئیس موی‌تای استان‌ تهران ادامه داد: تهران همواره یکی از قطب های موی‌تای کشور بوده و اکنون نیز تلاش کردیم تا تیم با آمادگی بالا راهی پیکارهای کشوری شده و بتواند سهم قابل توجهی در تیم ملی داشته باشد.

وی افزود: موی‌تای‌ از رشته های رزمی باسابقه و دارای جایگاه ویژه در کمیته بین‌المللی المپیک است. باتوجه به پتانسیل بالای موی‌تای‌ ایران و مدال آوری در رویدادهای مهم بزودی شاهد این خواهیم بود که موی‌تای‌ به فدراسیونی مستقل تبدیل شود.

موی‌تای به معنی مبارزه تایلندی است. «موی» به معنی مبارزه و «تایک» نیز یعنی تایلند این رشتهٔ ورزشی دارای قدمتی بیش از ۲ هزار سال در کشورهای تایلند، میانمار، کامبوج و مالزی است.

موی‌تای یکی از سبک‌های آزاد ورزش‌های رزمی است که مبارزات آن به صورت فول‌کنتاکت و در رینگ برگزار شده و به همین دلیل از موی‌تای به عنوان یک رشته خشن و سخت رزمی در دنیا یاد می‌شود.

تکنیک‌های مشت در موی‌تای شباهت زیادی به بوکس دارند و وجود فنون گلاویزی این رشته را به کیک بوکسینگ و ساندا نزدیک ساخته‌ است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار