مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی استان:
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، با بیان اینکه نگرانی برای تامین نهاده‌ها در استان نیست، گفت: چهار هزار و ۷۰۰ تن بذر گندم و جو برای کشت پاییزه امسال دراستان آماده توزیع است.
کد خبر: ۹۹۹۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷ 08 October 2021

به گزارش «تابناک تهران»، حسن بهنیا روز جمعه از توزیع چهار هزار و ۷۰۰ تن بذر گندم و جو بین کشاورزان استان تهران جهت کشت در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ خبر داد و اظهار داشت: بزرگترین شهرستان‌های زراعتی استان، ورامین و شهرری، و کوچکترین شهرستان‌ها از لحاظ زراعت بهارستان و قدس است.

بهنیا افزود: از مرداد ماه سال جاری، فرآیند تأمین و تدارک بذر گندم و جو مورد نیاز استان در طبقات مختلف بذری در دستور کار قرار گرفت.

کشت گندم و جو پاییزه در ۷۹ هزار هکتار اراضی زراعی تهران

وی، ادامه داد :با توجه به اهداف پیش بینی شده در برنامه های کشاورزی پیش بینی می شود، در  اراضی زراعی استان تهران در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰،  جو در ۳۳ هزار هکتار زمین کشت شود.

وی، با تاکید بر اینکه ۴۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت گندم می‌رود، گفت: این میزان نسبت به سال گذشته، سه هزار هکتار افزایش یافته است.

بهنیا با بیان اینکه سهمیه‌ ای که به شهرستان‌ها تعلق می‌گیرد براساس سابقه و پتانسیل کشت در اراضی زراعی است، توضیح داد: متناسب با نیاز مناطق مختلف استان و پس از اخذ مجوزهای لازم از مؤسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال، بذور تولیدی در اختیار عاملان مجاز توزیع نهاده های کشاورزی جهت توزیع بین کشاورزان قرار می گیرد.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان تهران بیان داشت: با توجه به کمبود و مشکلات حوزه آب، برداشت جو به صورت علوفه سبز است که از آب کمتری استفاده می شود.

سال زراعی گذشته ۲۰۰ هزار تُن گندم در استان تهران برداشت شد

وی با بیان اینکه بیشتر اراضی کشاورزی استان تهران، به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز و محصولات با جدیدترین شیوه‌ها تولید می شود، گفت: سال زراعی گذشته ۲۰۰ هزار تُن گندم در  استان تولید شد.

 به گفته وی، به دلیل کمبود منابع آبی، برخی از کشاورزان محصول خود را به صورت قصیل (گندم سبز) برداشت کردند که این محصول نیز در حوزه خوراک دام مصرف شد.

استان تهران سال گذشته رتبه نخست تولید ذرت علوفه ای را کسب کرد

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، به میزان تولید ذرت علوفه ای اشاره کرد و این استان را دارای رتبه نخست کشوری از نظر تولید این محصول اعلام کرد.

گفتنی‌ است ، سال زراعی از ابتدای مهر آغاز می شود و تا مهر ماه سال بعد ادامه دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار