بررسی میدانی تابناک از آنچه که مردم می‌گویند
سد سرپری از جمله سد‌های محلی با ظرفیت محدود مخزن است که در بالای روستای سرپری در حال احداث است. اما همانگونه که گفته شد این سد هم به محلی برای مناقشه مردم و مسئولین تبدیل شده است.
کد خبر: ۱۱۶۵۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۳ 01 May 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، یکی از درخواست‌های عمومی برای هموار کردن مسیر توسعه استان به موضوع چگونگی بهره‌برداری از منابع آب استان است، اما همواره این درخواست‌ها از همان مرحله اولیه مطالبه گری تا مواردی که به مرحله ساخت و حتی بهره برداری رسیده اند محل مناقشه و حاشیه بوده آمد.

سد سرپری از جمله سد‌های محلی با ظرفیت محدود مخزن است که در بالای روستای سرپری در حال احداث است. اما همانگونه که گفته شد این سد هم به محلی برای مناقشه مردم و مسئولین تبدیل شده است.
در پی درخواست‌های مردمی خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه بازدید معاون اجرایی رئیس جمهور در محل احداث این سد حاضر و از نزدیک عمده مطالبات مردمی را به همراه توضیحات مسئولین اجرایی سد ثبت و منتشر می‌کند.
خلاصه آنچه که مردم در گفتگو با تابناک کهگیلویه و بویراحمد مطرح کردند شامل چند مورد خاص و محدود است.
اولین دغدغه و در واقع مطالبه مردم عدم برآورد خسارت زمین‌های مخزن سد است که مردم مطالبه دارند ابتدا این زمین‌ها کارشناسی بعد به احداث سد پرداخته شود.
نکته دوم مربوط به شیوه انتقال و استفاده از آب سد است که ساکنان روستای کنار سد معتقدند با توجه به ثقلی بودن شیوه انتقال آب، عملا زمین‌های روستای سرپری هیچ بهره‌ای از آب سد نخواهند برد و در واقع مطالبه انتقال آب بوسیله پمپاژ را دارند.
اما یک نکته دیگر مطرح شد که بیشتر به نکات فنی و مهندسی بر می‌گردد و تابناک کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص صلاحیت اظهار نظر ندارد. برخی از جوانان و مردم روستا مدعی بودند سد رخنه دارد که البته افشین دوستی مجری سد، در زمان حضور تابناک در میان مردم حاضر و به افرادی که این ادعا را داشتند توضیح داد این محدوده‌ای که به عنوان سد مطرح می‌شود، در واقع ارتباطی با سد ندارد و تنها یک فرازبند برای کنترل آب رودخانه است تا مانع احداث سد در پایین دست نشود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار