امام جمعه پیشوا:
امام جمعه شهرستان پیشوا گفت: شهادت آیت الله رئیسی ثابت کرد، روحانیت در خط اسلام به هر آنچه می‌گوید عمل می‌کند .
کد خبر: ۱۱۶۸۰۷۳
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۹ 22 May 2024

به گزارش تابناک تهران، حجت الاسلام سیدمحمدحسین میرامینی شامگاه سه‌شنبه در اجلاسیه شهدای طلاب استان تهران، یادواره ۱۲ هزار شهید استان تهران که در صحن مطهر امامزاده جعفربن موسی‌الکاظم(ع) شهرستان پیشوا برگزار شد اظهار داشت: یکی از مهمترین نشانه‌های انسان‌های صادق در ایمان به خدا، انتظار شهادت و نیز شهید شدن در راه حق و عدالت است.

امام جمعه پیشوا:شهید آیت الله رئیسی به هر آنچه گفت عمل کرد

وی افزود: یکی از مهمترین ارکان در صدق گفتار در ایمان، انتظار شهادت است و کسی که منتظر رسیدن به درجه شهادت است باید در راه عمل به تکلیف تلاش کند، برنامه داشته و نظام مند فعالیت نماید و در راه رسیدن به حق آرامش نداشته باشد چرا که انتظار، انسان را بی‌قرار می‌کند.


وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله سیدابراهیم رئیسی و یاران و همراهان ایشان گفت: آیت الله رئیسی با شهادت خویش، صدق در گفتار و رفتار خود را به درستی به اثبات رساند، کسی که روز پذیرش مسئولیتش در روز ولادت حضرت امام رضا(ع) بود و در روز شهادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

امام جمعه پیشوا:شهید آیت الله رئیسی به هر آنچه گفت عمل کرد

میرامینی تأکید کرد: شهادت آیت الله رییسی ثابت کرد، روحانیت در خط اسلام، به تمام وعده‌هایش عمل می‌کند و گفتار و عملش یکی است، شهادت ایشان ایمان مردم را افزایش داد و از این رو، تا قیامت مدیون خون وی هستیم.

آیت الله رئیسی با شهادت خود آخرین وظیفه در هدایت جامعه اسلامی را به اتمام رساند.


مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران نیز در این مراسم گفت: آیت الله رئیسی با شهادت خود آخرین وظیفه در هدایت جامعه اسلامی را به اتمام رساند.


حجت الاسلام علی معبودی افزود: روحانیت و علما در طول تاریخ اسلام، در کنار تحصیل علم و مجاهدت با نفس، در عرصه‌های مختلف حضوری فعال داشتند و با تولید معارف دینی، دبر مقابل بدعت‌ها و انحرافات ایستادگی کردند.

امام جمعه پیشوا:شهید آیت الله رئیسی به هر آنچه گفت عمل کرد

وی افزود: علمای اسلام از شیخ صدوق، شهید اول و ثانی، میرزای شیرازی و شیخ فضل الله نوری تا امام راحل که ثمره تلاش روحانیت را با پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی به ثمر نشاند، در صف اول دفاع از ارزش‌های اسلامی قرار داشتند و در این مسیر از همه هستی خود گذشتند، افرادی مانند آیت الله سیدمرتضی محمودی امام جمعه ورامین یک فرزند و حجت الاسلام جنیدی ۴ فرزند خود را در راه اعتلای اسلام تقدیم راه خدا کردند.

وی تأکید کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب، اگر روحانیت نبود، انقلاب اسلامی به پیروزی نمی‌رسید.


معبودی با اشاره به اهداف برگزاری اجلاسیه شهدای طلاب استان تهران گفت: این اجلاسیه با هدف تبیین نقش روحانیت در عرصه‌های سرنوشت ساز کشور از جمله دوران طلائی هشت سال دفاع مقدس برگزار شده، دورانی که روحانیت به نسبت سایر اقشار، بیشترین شهید را تقدیم اسلام کرده است.


وی تصریح کرد: تکریم علمداران هدایت و ستارگان درخشان آسمان ایران اسلامی از دیگر اهداف برگزاری این اجلاسیه عظیم است.

وی از شهید آیت الله سیدابراهیم رئیسی به عنوان شهید خدمت یاد کرد و افزود: آیت الله رئیسی در مسیر بسط دین از هیچ تلاشی فروگذار نبود و لحظه آرامش نداشت تا با خدمت و مجاهدت خود در راه مردم، اقتدار اسلام را به اثبات برساند.

امام جمعه پیشوا:شهید آیت الله رئیسی به هر آنچه گفت عمل کرد

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران گفت: هر انسان آزاده‌ای که حتی به دین و انقلاب تعصب نداشته باشد نیز وقتی یاد و خاطره شهید آیت الله رئیسی را به خاطر می‌آورد، جز خدمت به محرومان و مجاهدت در راه حق و عدالت به یاد نمی‌آورد.


وی افزود: جامعه اسلامی باید بداند تا زمانی که دست در دست روحانیت و عالمان دینی داشته باشد، به سمت قله‌های پیشرفت و ترقی حرکت می‌کند و این همان واقعیتی است که دشمن به خوبی به آن پی برده و تلاش دارد تا روحانیت را از بدنه جامعه جدا کند.


در پایان این مراسم از خانواده معظم شهدای روحانی تقدیر شد.

پیشوا با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار