رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران:
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه علت اصلی بوی نامطبوع پایتخت هنوز مشخص نیست گفت:‌ برای دست یافتن به علت این بوی نامطبوع بزودی ۲ دستگاه پیشرفته در پایتخت نصب می‌شود.
کد خبر: ۸۰۸۲۲۴
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵ 24 December 2019

به گزارش تابناک تهران، «رضا کرمی محمدی» عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در مورد بوی نامطبوع پایتخت بررسی های زیادی انجام شد و بیشترین حدس در مورد گاز دی اکسید گوگرد (so۲) است اما هنوز منشا علت آن مشخص نیست.

وی با بیان اینکه ۲ دستگاه پیشرفته حساس به بو را خریداری کردیم افزود: این ۲ دستگاه را به مبلغ یک میلیارد ریال خریداری کردیم که تا ۱۰ روز آینده تحویل خواهیم گرفت.

علت اصلی فرونشست زمین جابجایی خاک است

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به عوامل اصلی در فرونشست زمین را جابجایی خاک و همچنین کمبود آب اعلام کرد و گفت: توسعه مترو در مناطق جنوبی مترو یکی از مهمترین عوامل فرونشت زمین در مناطق جنوبی است که برای حفظ ایمنی شهروندان در این مناطق تصمیم داریم با پیمانکاران شرکت مترو جلساتی در این خصوص برگزار کنیم.

به گفته وی، یکی از مشکلات همیشه این است که وقتی خاک و آب دست کاری می شوند فروریزش روی می دهد که البته مطالعات خوبی در این زمینه انجام دادیم.

۶۰ شتاب نگار در پایتخت ۲۳ ثانیه قبل از وقوع زلزله خبر می دهند

وی با بیان اینکه وقوع زلزله نسبتا سنگین در شهر تهران دور از انتظار نخواهد بود گفت: به همین منظور قرار است ۵۰ تا ۶۰ شتاب نگار در مناطق مختلف شهر نصب شود تا بر اساس اطلاعات آنها تخمین دقیقی از میزان خسارات ناشی از زلزله داشته باشیم.

کرمی محمدی با بیان اینکه ایجاد سامانه تخمین سریع خسارت و تلفات زلزله یکی از اولین اولویت های مدیریت بحران است خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۴ شتاب نگار در پایتخت نصب و فعال است که قرار است با همکاری دستگاه های وابسته تعداد این شتاب نگار به ۶۰ سامانه برسد.

به گفته وی، این سامانه با توجه به مجموعه اطلاعات میزان آسیب پذیری همه نقاط شهر را ارائه می دهد و در زمان وقوع زلزله متوجه می شویم که کدام نقطه شهر بیشتر آسیب دیده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران نصب سامانه هشدار سریع وقوع زلزله در پایتخت را ضروری دانست و گفت: تاکنون ۴ شتاب نگار هشدار وقوع زلزله در خارج از شهر نصب شده که اطلاعات این سامانه به ما کمک می کند تا حدود ۲۳ ثانیه قبل از وقوع زلزله باخبر شویم و بتوانیم اقدامات اولیه را انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: ۲۲ دستگاه از این سامانه را خریداری کردیم که قرار است این شتاب نگارها در مناطق مختلف شهر نصب خواهد شد.

۲۲ پایگاه مدیریت بحران در پایتخت فعال است

کرمی محمدی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: هم اکنون ۲۲ پایگاه ویژه مدیریت بحران در مناطق مختلف شهر تهران داریم.

به گفته وی، مدیریت بحران ۸۰ پایگاه در نواحی شهر تهران دارد که تعداد ۵۴ پایگاه در اختیار سازمان ورزش شهرداری است که بنا شد تا آنهایی که فعالیتی در آن صورت نگرفته به سازمان بازگردانده شود و سوله‌هایی هم که در اختیار ورزش است به گونه‌ای باشد که امکان استفاده سریع از آن در هنگام بحران فراهم شود

رئیس سازمان مدیریت بحران همچنین با اشاره به ضرورت برگزاری مانور در پایتخت نیز گفت: تاکنون ۳ مانور در مدیریت بحران برگزار شده و همچنین ۳۱ مانور نیز در مناطق مختلف شهرداری تهران برگزار شده است.

به گفته کرمی محمدی، بسیاری از مردم با نحوه فعالیت کارکنان مدیریت بحران آشنا نیستند اما هر یک از مدیران این سازمان روزانه بیش از ۱۰ ساعت کار می کنند.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران همچنین در خصوص ایمنی مدارس شهر تهران نیز گفت: ایمنی مدارس را از چند جهت مورد بررسی قرار دادیم و تا امروز نیمی از مدارس مورد بررسی قرار گرفته‌اند و از نصف مدارس تهران در حدود ۳۰ درصد آنها آسیب‌پذیر و خطرناک هستند و این موضوع به وزیر آموزش و پرورش نیز اطلاع داده شده است.

وی در خصوص تاب‌آوری شهر تهران نیز گفت: معمولا وقتی بحران ایجاد می‌شود کیفیت زندگی مردم به یکباره کاهش می‌یابد، احساسم این است که اگر امروز زلزله‌ای در شهر تهران رخ دهد، کیفیت زندگی مردم به کمتر از ۵۰ درصد خواهد رسید و به یکباره نصف می‌شود.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران تاکید کرد: البته باید بررسی کنیم که چه مدت طول می‌کشد تا کیفیت زندگی مردم به شرایط قبل از بحران بازگردد و فکر می‌کنم در این بخش تهران در شرایط خوبی به سر نمی‌برد.

وی با اشاره به قانون جدید مدیریت بحران در سطح کشور گفت: بعد از قانون جدید، در خصوص مدیریت بحران، رئیس سازمان مدیریت بحران مشخص نیست که یکی از مشکلات ما در این زمینه است.

کرمی محمدی همچنین در خصوص همکاری با شرکت جایکای ژاپن گفت: یکسری تفاهمات اولیه با این سازمان بسته‌ایم و امیدوار بودیم یکی از دستاوردهای سفر رئیس جمهور به ژاپن انعقاد قرارداد مجدد با جایکا باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار