مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری تهران گفت: رشد سریع شهرنشینی در استان تهران می‌طلبد تا مدیران شهری، مشارکت مردم در اداره امور را افزیش دهند تا علاوه بر افزایش خدمت‌رسانی، موجب کاهش هزینه‌ها شوند.
کد خبر: ۱۰۰۰۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۸ 09 October 2021

 

به گزارش «تابناک تهران»، علیرضا طاهری نسبت روز شنبه در آئین معارفه شهردار جدید فرون‌آباد پاکدشت گفت: امروز رشد سریع شهرنشینی باعث شده تا در کل کشور حدود ۷۵ درصد از مردم در مناطق شهری سکونت کنند و این رقم در استان تهران به ۹۰ درصد رسیده است.

وی گفت: امروز در هر کیلومتر مربع از استان تهران، ۹۵۰ نفر در شهرها زندگی می‌کنند که این موضوع موجب رشد بی‌رویه جمعیت شهرها، حاشیه نشینی و افزایش بافت فرسوده شده به طوری که هم اکنون ۴.۵ میلیون نفر در استان تهران در بافت فرسوده و حاشیه‌ شهرها سکونت دارند.

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری تهران افزود: مهمترین اصل در مدیریت شهری حفظ هویت شهری، ایجاد شرایط مناسب زیستن و کیفیت بخشیدن به زندگی شهروندان است تا به این واسطه، مشارکت همه جانبه مردم در مسائل فرهنگی، اجتماعی و سیاسی جلب شود.

وی از مردم به عنوان ذخایر ارزشمند شهرها یاد کرد و افزود: مشارکت دادن مردم در تصمیم‌گیری مسائل شهری و محلی و ارتباط دادن آنان با موضوعات توسعه پایدار شهر می‌تواند توفیق مدیران را در اداره امور شهر افزایش دهد و علاوه بر ارتقای سطح خدمات‌رسانی، موجب کاهش هزینه‌های اداره شهر شود.

طاهری نسب از هوشمندسازی شهرها به عنوان دیگر وظیفه مدیران شهری و محلی یاد کرد و افزود: هوشمندسازی شهرها موجب می‌شود تا شهروندان به راحتی به خدمات مورد نیاز دسترسی پید کرده و نقش خود را در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی به درستی ایفا کنند.

وی از شوراهای اسلامی به عنوان تبلور عینی جمهوریت نظام یاد کرد و افزود: اعضای شورای شهر نماینده بی‌واسطه مردم هستند که باید بیش از گذشته به وظیفه نظارتی خود در امور شهرداری بپردازند تا بتوانند به اعتماد مردم پاسخ درستی دهند.

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری تهران گفت: با افزایش دانش مدیریت شهری و محلی می‌توان به سمت تقویت و توسعه پایدار شهر حرکت کرد و با ریل گذاری و برنامه‌محوری، به قول‌هایی که به مردم داده شد عمل کرد.

در این مراسم احسان درویشی به عنوان شهردار جدید فرون‌آباد پاکدشت معرفی شد.

درویشی در سابقه خود عنوان شهرداری مناطق ۳، ۴ و ۲۰ تهران را دارد.

شهرستان پاکدشت با ۳ شهر پاکدشت، فرون‌آباد و شریف‌آباد در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار