۴۷ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در عمق چاهي در يک واحد کارگاهي در بخش کهریزک کشف شد.
کد خبر: ۱۰۰۰۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹ 11 October 2021

به گزارش «تابناک تهران»، معاون مدیرعامل شرکت توزیع برق جنوب استان تهران گفت: پیرو گزارش‌های واصله از سوی عوامل امنیتی و انتظامی مبنی بر استخراج رمز ارز با استفاده از برق غیر مجاز در شهرک صنعتی احمد آباد کهریزک، ۴۷ دستگاه ماینر کشف و ضبط شد.


داود رحیمی افزود: سود جویان در داخل یک چاه در عمق ۴ متری در یک کارگاه ساخت دستگاه آسیاب با استفاده از برق ارزان قیمت صنعتی اقدام به استخراج ارز دیجیتال می‌کردند.


وی اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع و جلوگیری از سوء استفاده سودجویان از مناطق کشاورزی و صنعتی برای استخراج غیرمجاز پول مجازی، بازرسی‌های مستمر توسط نهاد‌های نظارتی اجرا و با متخلفان برابر قانون برخورد می‌شود.


سرپرست برق منطقه‌ای شهرستان ری با اشاره به اینکه تعرفه برق کشاورزی و صنعتی از تجاری و خانگی ارزان‌تر محاسبه می‌شود، گفت: تعرفه پایین قیمت برق صنعتی و کشاورزی موجب شده افراد سودجو این مراکز را برای انجام فعالیت‌های خود انتخاب کنند.


پول مجازی بیت کوین پیش از این با استفاده از رایانه‌های خانگی تولید می‌شد، اما در سال‌های اخیر دستگاه‌هایی مخصوص تولید این پول مجازی ماینر ساخته شده است که واردات و استفاده از آن‌ها در ایران غیر مجاز است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار