معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: این سازمان مجموعه‌ برنامه «صبح امید» را به مناسبت سالروز آغاز امامت امام زمان(عج) در پایتخت برگزار می‌کند.
کد خبر: ۱۰۰۱۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳ 15 October 2021

به گزارش «تابناک تهران» به نقل از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سیدعلیرضا فاطمیان‌پور اظهارداشت: این برنامه‌ها در ۵۳ عنوان و ۲۱۲ اجرا پیش‌بینی شده است و با شعار «بر آی؛ ای آفتاب صبح امید» و دو رویکرد محتوایی تقویت شناخت و آگاهی مردم در خصوص امامت حضرت ولی‌عصر(عج) و انتظار ظهور ایشان و ایجاد فضای جشن و شادی اجتماعی برگزار می‌شود.

وی در تشریح این برنامه‌ها گفت: در پویش «عهدی دوباره»، ظهر روز شنبه(۲۴ مهر) دعای عهد با صدای علی فانی بعد از اذان ظهر از مراکز سازمان فرهنگی هنری پخش می‌شود و تصاویر آن به طور گسترده در فضای مجازی منتشر خواهد شد.

فاطمیان‌پور افزود: بسته محتوای فضای مجازی «صبح امید» نیز به تولید محصولات متنوع با موضوع معرفت‌افزایی درباره حضرت ولی‌عصر(عج) در قالب‌های کلیپ، پادکست، موشن‌گرافیک توسط مراکز سازمان فرهنگی هنری اختصاص دارد.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به برنامه «منتظران» اظهارداشت: در این برنامه کانون‌های مردمی سازمان با حمایت مدیریت فرهنگی هنری مناطق ۲۲گانه و مترو برنامه‌های متنوعی در سطح شهر تهران و فضای مجازی اجرا خواهند کرد.

وی گفت: همچنین پویش میدانی «جشن منجی» ویژه مخاطبان کودک پیش‌بینی شده است که در آن، کودکان یکی از احادیث با موضوع ظهور امام زمان(عج) را حفظ کرده و با قرائت آن برای ۱۰ نفر، در مسابقه شرکت می کنند، در پایان به کودکانی که در این پویش شرکت کرده‌اند جوایزی اهدا خواهد شد.

فاطمیان‌پور بیان کرد: جشن بزرگ «عید بیعت» روز شنبه(۲۴ مهر) ساعت ۱۵:۳۰ با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در میدان امام حسین(ع) برگزار می‌شود، ویژه‌برنامه «بهار جان‌ها» با اجرای نقالی و پرده‌خوانی با موضوع زندگی حضرت ولی‌عصر(عج) از ۲۴ تا ۲۷ مهر در ایوان انتظار برگزار می‌شود و در نخستین روز اجرای این برنامه، کتیبه هنری «قدرت اسلام» رونمایی خواهد شد.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: جشن «طلوع» در سالروز آغاز امامت امام زمان(عج) با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در میدان نماز شهرری میزبان علاقه‌مندان است، همچنین چندین برنامه فرهنگی هنری دیگر به صورت محله‌ای توسط مدیریت فرهنگی هنری مناطق ۲۲گانه در پایتخت برگزار می‌شود.

نهم ربیع الاول که امسال مصادف با ۲۴ مهر ماه است، نخستین روز امامت و ولایت یگانه منجی عالم بشریت، حضرت مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف است که پس از شهادت پدر بزرگوارشان امام حسن عسکری علیه السلام، به این مقام نائل شده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار