فرماندار سرپل ذهاب در گفتگو با تابناک خبر داد:
فرماندار شهرستان سرپل ذهاب گفت: به مناسبت سالگرد زلزله سرپل ذهاب، بقعه احمد بن اسحاق به بهره برداری می‌رسد.
کد خبر: ۱۰۰۷۳۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰ 07 November 2021

نورالدین فرزادی پور در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه در خصوص سیمای کنونی شهرستان سرپل ذهاب با توجه به نزدیکی به سالگرد زلزله آبان ماه ٩۶، اظهار کرد: تلاش‌ها بعد از وقوع حادثه تلخ زلزله برای بازسازی تخریب‌ها و ترمیم سیمای شهری با جدیت دنبال شد.

وی افزود: خوشبختانه امروز اغلب آسیب دیدگان زلزله به حدی از امنیت و ثبات نسبی رسیده اند و شرایط سخت روز‌های های نخستین پس از زلزله مشهود نیست.

فرماندار شهرستان سرپل ذهاب در ادامه خاطر نشان کرد: مهمترین برنامه‌ای که به مناسبت سالگرد زلزله انجام می‌شود، افتتاح و بهره برداری از بقعه احمد بن اسحاق (ع) است.

وی با اشاره به اینکه این پروژه به عنوان یک نماد مذهبی شناخته می‌شود، تصریح کرد: بازسازی این بقعه پروژه سنگینی بود که برای مصلی، بقعه و ضریح آن فضایی را احداث کردیم.

فرزادی پور تاکید کرد: بقعه احمد بن اسحاق بنای فاخری است که به عنوان نماد مذهبی شهرستان به بهره برداری می‌رسد و بزرگترین برنامه به مناسبت سالگرد زلزله است.

لازم به ذکر است، بازسازی بقعه احمد ابن اسحاق با سازه فلزی و در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع و با سه هزار و ۵۰۰ متر مربع زیربنا در ۲ طبقه در دست انجام است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار