امام جمعه بجنورد:
امام جمعه بجنورد با تاکید بر اینکه در زمینه ترویج قرآن کم کاری صورت گرفته، گفت: بسیاری از دستگاه‌های اجرایی بودجه سالانه برای ترویج قرآن دارند که باید از آن استفاده کنند.
کد خبر: ۱۰۰۹۱۰۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۴ 14 November 2021

به گزارش تابناک خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری عصر یک شنبه در نشست انجمن خیرین قرآن و عترت خراسان شمالی که در دفتر امام جمعه بجنورد برگزار شد، با بیان اینکه دغدغه مردمی برای ترویج مفاهیم قرآن در جامعه فراوان است، اظهار کرد: در جامعه آن‌چنان که باید و شاید توجه به این موضوع نیست، در حالی که همه در برابر ترویج قرآن در جامعه مسئول هستند و همگان باید به این وظیفه شرعی عمل کنند.

امام جمعه بجنورد ادامه داد: در حال حاضر جلسات و دوره‌های قرآنی زیادی در شهرهای استان برگزار می‌شود و انجمن خیرین قرآن و عترت در این زمینه باید این کلاس‌ها و جلسات را مدیریت کرده و نهادهای فرهنگ و ارشاد، تبلیغات اسلامی و شورای هماهنگی نیز به‌عنوان حامی در کنار این خیرین فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه در زمینهٔ ترویج قرآن در بسیاری از موارد کم‌کاری شده است، افزود: بسیاری از دستگاه‌های اجرایی بودجه سالانه برای ترویج قرآن داشته و در این زمینه دارای تکلیف هستند که باید از این ظرفیت‌ها استفاده کنند.

حجت الاسلام نوری خاطرنشان کرد: باید از توان پشتیبانی نهادهای فرهنگی استفاده کرد و اگر مشکلی هم در اساسنامه انجمن خیرین قرآن و عترت برای استفاده از این ظرفیت‌ها وجود دارد این موارد توسط خود انجمن اصلاح شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: فعالیت‌های قرآنی به‌صورت خیرخواهانه و برای رضای خداوند فارغ از هر سیستم اداری انجام می‌شود؛ ازاین‌رو باید این انجمن به‌گونه‌ای فعالیت کند که ترویج مکتب قرآن در تمامی محلات شهرها به‌وضوح مشاهده شود.

گفتنی است، در پایان این نشست نرم‌افزار قرآنی «مبین» با هدف معرفی ۲۵۰ نفر از فعالان قرآنی خراسان شمالی رونمایی شد.

این نرم‌افزار با بهره‌گیری از اطلاعات جمع‌آوری‌شده و مصاحبه با حدود ۲۵۰ نفر از فعالان قرآنی استان تهیه شده و نسخه آزمایشی آن از هم‌اکنون قابل دریافت و نصب است.

مهم‌ترین بخش‌های این نرم‌افزار شامل اطلاعات فعالان قرآنی خراسان شمالی در رشته‌های حفظ، قرائت و سایر رشته‌ها، صفحه اخبار و اطلاعیه‌های قرآنی جهت دسترسی سریع‌تر مخاطبان و جامعه هدف و امکانات جانبی شامل قرائت‌های برگزیده از قاریان بین‌المللی، کتابخانه الکترونیکی، گالری تصاویر قرآنی و امکان دسترسی به پایگاه معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

همه فعالان قرآنی استان می‌توانند جهت درج مشخصات خود در این نرم‌افزار، فرم مربوطه را تکمیل و به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ارسال کنند تا پس از تائید دفتر قرآن و عترت اداره کل در به‌روزرسانی‌های آتی نرم‌افزار منتشر شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار