معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ضمن تاکید بر رعایت نکات بهداشتی در مصرف آب و مواد غذایی، گفت: 90 درصد موارد اسهال از مصرف آبهای ناسالم است.
کد خبر: ۱۰۰۹۱۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶ 26 September 2015
به گزارش تابناک هرمزگان، دکتر یحیی میرزاده اظهار داشت: با دسترسی به آب سالم می توان از بروز بیماری های اسهالی در بین کودکان و بزرگسالان پیشگیری کرد.

وی با بیان اینکه 75 درصد از بیماران مبتلا به اسهال بدون علامت بوده و فرد فقط عامل انتقال میکروب ، تصریح کرد: با توجه به شروع فصل پاییز و سردی هوا و همچنین بازگشایی مدارس شیوع بیماری های اسهالی که بیشتر مواقع با مصرف آبهای ناسالم و سایر موارد بصورت اپیدمی ظاهر می شود از موارد تهدید کننده سلامت دانش آموزان است.

دکتر میرزاده ضمن تاکید بر آموزش و اطلاع رسانی نکات بهداشتی به دانش آموزان برای پیشگیری از شیوع بسیاری بیماری ها از جمله بیماری های عفونی و اسهالی، بیان داشت: امیدواریم با همکاری آب و فاضلاب در خصوص کلر سنجی و آبرسانی بهداشتی به مردم روستاههایی که با بحران آب روبرو هستند و همچنین ، آموزش و پرورش ، محیط زیست و صدا و سیما بتوانیم در خصوص آموزش و اطلاع رسانی از بروز برخی بیماری های واگیر از جمله وبا، شپش، اسهال و برخی موارد دیگر پیشگیری کنیم.

درحال حاضر یکی از چالش های مهم در هرمزگان بحران کم آبی در هرمزگان است.

نیاز آبی جمعیت تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب هرمزگان (یک میلیون نفر) چهار هزار و 372 لیتر بر ثانیه است ، در حالیکه در نتیجه تداوم خشکسالی های اخیر و کاهش ذخایر آبی ناشی از آن، ظرفیت فعلی منابع موجود در استان، سه هزار و 346 لیتر بر ثانیه بوده و یک هزار و 26 لیتر بر ثانیه کمبود آب وجود دارد.

امسال بیش از 300 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف در هرمزگان تحصیل می کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار