استاندار مازندران با اشاره به اهمیت آمادگی لازم برای پیشگیری از وقوع بحران در استان گفت: همه دستگاه‌های اجرایی در یک برنامه ۸ ساله، طرح‌های پیش‌بینی و پیشگیری بحران‌های احتمالی را تدوین کنند.
کد خبر: ۱۰۰۹۴۴۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۸ 15 November 2021

به گزارش تابناک مازندران به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، سیدمحمود حسینی‌پور نوری امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات و پاسخ به بحران استان اظهار داشت: در دنیا، مدیریت بحران مولفه‌های جدیدی دارد و به‌صورت دیجیتال انجام می‌شود.

وی افزود: استان مازندران دومین استان بحران خیز کشور است و باید برای مدیریت بحران، اتاق وضعیت بحران استان تجهیز لازم دیجیتالی شود.

استاندار مازندران با اشاره به سرعت انتشار اخبار در فضای مجازی، انعکاس به‌موقع، امدادرسانی و اطلاع‌رسانی دقیق و کامل اخبار بحران را با اهمیت دانست و گفت: در بحران‌ها، مدیریت افکار عمومی و تمهید آرامش مردم باید در اولویت باشد.

حسینی‌پور نوری ادامه داد: ستاد مدیریت بحران باید به‌طور دائم در حال آموزش باشد چرا که پدیده‌ها دائم در حال تغییر است و باید علم مقابله با پدیده‌های نو آموزش داده شود.

وی با بیان اینکه گزارش‌ها باید حرفه‌ای و دقیق باشد، تصریح کرد: باید گزارش‌ها به‌صورت تصویری، حرفه‌ای و فنی باشد و آمارهای دقیق از احوادث داشته باشیم تا بتوانیم از حقوق مردم استان در این بحران‌ها دفاع کنیم.

استاندار مازندران با بیان اینکه نگاه باید در ستاد مدیریت بحران راهبردی باشد، گفت: همه دستگاه‌های اجرایی در یک برنامه ۸ ساله طرح‌های پیش‌بینی و پیشگیری بحران‌های احتمالی را تدوین کنند و متناسب با این پیش‌بینی اعتبار آن را نیز تعیین نمایند.

حسینی‌پور نوری ادامه داد: یکی از مهم‌ترین بحران‌های آینده، بحران آب است و دبیرخانه ستاد بحران برای این مشکل باید برنامه 20 سال آینده مقابله با آن را پیش‌بینی و ترسیم کند.

وی بر نشست تخصصی با دانشگاهیان و نخبگان استان با ستاد بحران جهت تدوین طرح های پیش بینی و پیشگیری بحران استان تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه استان مازندران یک استان باران خیز است، جمع‌آوری آب‌های سطحی در استان به عهده شورا و شهرداری‌های استان است و باید یک برنامه مدون جهت این مهم تدوین و به دبیرخانه ستاد تحویل دهند.

استاندار مازندران بابیان اینکه با همراهی و همدلی همه دستگاه‌های اجرایی و مدیریتی در استان وضعیتی را ترسیم کنیم تا مردم استان احساس امنیت و آرامش کنند که در بحران‌ها در استان پیشگیری و امدادرسانی به موقع صورت گیرد.

انتهای پیام/ر

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار